torsdag 10 februari 2011

Det är inte bara jag...

Det är inte bara jag tycks ha en enorm längtan efter vår och sommar (igår var det exakt tre månader sedan vintern gjorde sitt intåg där jag bor. TRE månader med snö, kyla och livsfarligt väglag. Minst en månad till av snö spår jag, innan våren kanske börjar). Jag tror dottern har en längtan efter det också.Varför tror jag det? Jo, på sistone har hon börjat dra upp byxbenen till knäna, lite som att hon har shorts på sig. Det spelar ingen roll vilken sorts byxor det är, byxbenen dras upp.


Först sportade hon nåt sånt här på bilden. Ena byxbenet upp. Nu kör hon båda. Ibland bara ett, när andan faller på.
Kanske kommer våren fortare om man längtar så intensivt? Som jag skrev tidigare, du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart.
Nu funderar jag. Ska även jag sporta uppdragna jeansbyxben på jobbet idag?
Kan vara värt om våren kommer några veckor tidigare känns det som. Å andra sidan har jag hört rykten om minus 10-15 grader de närmaste dagarna.
Decisions, decisions...

6 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Nej, jag lyssnar inte på sådana illvilliga rykten. Våren är på väg nu. Så får det bli och så får det vara :D

Saltistjejen sa...

Kanske är det din dotters bara ben som LOCKAR TILL SIG VÅREN??? Det du!
Kram!!

Kim M Kimselius sa...

Jadu, det är ju alltid värt ett försök. Alla vi andra skulle vara glada om du lyckades locka fram våren tidigare. Här fick vi första snön sista veckan i oktober och sedan dess har den legat i ett tjockt lager. Ny snö kom idag och faller ännu... Kram Kim

Monica sa...

Maken ringde just nu 19-tiden, bilarna sitter fast i snön och det bara två mil från Stockholms city:-) men det har snöat precis hela dan. I år har jag hört fler barn och som din tjej vänta på barmark och vår:-), det verkar som det räcker nu för dem med.

Trillingnöten sa...

Anneli: Jag tittar ut och önskar att det var sant :)

Saltis: Jag hoppas och ber! Orkar inte mer!

Kim: Så tidigt!! Oj oj!

Monica: Jag läste att maken kom hem helskinnad i alla fall och det är skönt att höra...vi längtar nog alla i år :)

Min plats i solen sa...

Jag tror att det hade blivit en "hit" om du hade kommit till jobbet med byxorna uppkavlade. Helt klart veckans snackis på jobbet. ;) Vem vet, du kanske skulle starta ett nytt klädmode. Du vet hur barn snappar upp allt. Med ens kanske alla på din skola går och visar benen. ;)

Själv går jag barfota här hemma. Jag är ju en barfotatjej. ;)

Kram på dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...