lördag 26 februari 2011

En fredagkväll

Igår kväll var jag ute på middag med syster C. Superkul och väldigt god mat! Jag var så mätt efteråt och hade nästan ont i magen.
När middagen var klar passerade jag mataffären i jakt på lite ägg och mjölk. När jag klev in i affären hade jag totalt glömt bort att de också har bokrea och givetvis låg det ett stort bord fullt med böcker av olika slag. Det var lite som att stiga in i himlen. Jag älskar bokrea! Att bara få se ett bord fyllt med böcker som man skulle vilja läsa är som en dröm. Jag skulle gärna köpa alla böcker om det gick. Just denna tid på året är fantastisk. Böcker som är riktigt billiga och riktigt bra. Vi brukar köpa en hel del böcker till N också under rean. Hon gillar böcker lika mycket som jag som tur är. Dessutom är det trevligt för oss föräldrar att slippa läsa samma böcker om och om igen. N älskar det givetvis och ibland har vi läst samma bok så många gånger att jag inte pallat en gång till. Då har vi fått gömma den aktuella boken ett tag och sen plockat fram den igen. Många böcker kan vi utantill, ord för ord.
Självklart kom jag ut ur butiken med några nya böcker. Två till N och en till mig. Rena rama julafton. Jag har ännu inte hunnit till bokrean i bokaffärerna, men eftersom jag är ledig nästa vecka ska jag passa på. Längtar redan!

Idag är det mathandling som står på schemat och sedan sista (äntligen!) delfinalen av Melodifestivalen. Härliga tider! Ha en superfin lördag!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med dig...det är så härligt med bokrean! Ha en härlig lördag du oxå.

Katarina sa...

Bokrea,, åh vad jag läst alla erbjudanden, men det blir dyrt att skicka böcker till Malaysia. så jag får vänta till sommaren och fylla på förrådet då.

Kram

Emmama sa...

Bokrean är nåt av det jag saknar mest från Sverige! Hoppas mina föräldrar är snälla och som vanligt köper en lager bra böcker till mig nu.. :)

Ha en skön skön lördag du med!

Kram!

Monica sa...

Härligt med böcker som dyker upp överallt, på väg till maten t ex som då nästan blir bortglömd för man måste ju titta igenom bokbordet och precis som du så hittar jag alltid något:-)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Älskar också att läsa! Från att ha varit en bokmal in absurdum är jag nu småbarnsmamma som läser ibland (alltför sällan) Suck. Tråkigt.

Dottern älskar sina böcker och har läst ut flera av dem. Alltså sönder. Spräckt pärmarna, på den hårdaste kartongbok.
Ger lillebror böcker på natten också, genom spjälorna.

Monika Häägg sa...

Jag kan inte heller låta bli att gå fram till ett bokbord när jag kommer in i en affär. Hur bråttom jag än har så måste jag i alla fall fram och fingra lite på böckerna. Det går inte att smita förbi!

Carro's Blogg sa...

Jag älskar bokrean, i år lämnade jag in en beställning innan vilket var väldigt bekvämt.

Kul att du också hade en trevlig kväll med din syster!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...