söndag 25 oktober 2009

Service

Sveriges service är helt under all kritik. Idag, sista dagen i Stockholm, skulle vi äta lunch i Gamla Stan. Det finns en del mysiga ställen. Det regnade lätt och vi hade spenderat två timmar på Södermalm och vi var trötta efter den långa promenaden. Vi såg en mysig restaurang och gick in genom den första dörren. Den andra dörren var låst. Efter mycket letande såg vi att de öppnade klockan 12.00. Klockan var 11.40.

Ett kvarter längre bort fanns en till restaurang och där var dörren öppen. Vi gick in tillsammans med en mamma och hennes son, vi var alla hungriga. Då kommer en man emot oss, som jobbar där tydligen, och meddelar att de öppnar klockan 12.00. Klockan är nu ca 11.50.
Vad i h-vete? Dörren är öppen, det finns fyra hungriga betalande gäster som är villiga att spendera pengar på deras mat och de ber oss gå ut när det BARA ÄR 10 MINUTER KVAR tills öppning.
Varför inte ta oss in, ge oss menyer och en korg med bröd och nåt att dricka? Jösses! Där rök minst 600 kronor för dem. Bra jobbat.

Likaså när det är semestrar i hela landet. Inget blir gjort! Jag är förvånad att fler inte dör under semestrarna.
Vi ville ha ett badkar installerat så vi ringde den 16 juli till hyresvärden som förklarade att det kunde ta lite tid eftersom det var semestrar. Självklart sa jag, eftersom jag är van vid fenomenet. Jag frågade om man kunde räkna med ett badkar i mitten av augusti eller början av september. Inga problem sa han då. I slutet av september hade han fortfarande inte hört av sig så jag ringde igen. Inget svar. I måndags (den 19 oktober) kom de och mätte och den 20 oktober sattes det in. Jag kanske ska vara tacksam för att det bara tog 3 månader :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...