tisdag 4 maj 2010

Fossiler

Igår var det första dagen på jobbveckan. Det är alltid lite jobbigt just måndagar. Att gå upp. Att åka till jobbet. Att jobba 7-8 timmar. Av någon anledning är det ännu jobbigare på våren. Då vill jag hellre vara ute. Och lukta på blommorna typ.
Jobbet gick bra i alla fall. Men chefen är lite hysterisk ibland. Han hade inbrott på sitt kontor för två veckor sen och nu är han livrädd att någon ska sno våra datorer i lärarrummet. Så han låser in dem. I ett förråd långt borta. Han rycker bara ut sladdarna och bär in dem. Jag är den som får bära tillbaka och försöka koppla in vår dator igen. Och det blir alltid en massa krångel med internet och nåt som inte fungerar. Dagens I-landsproblem mina vänner. Man kan kanske skaffa vallgrav runt skolan? Lite taggtråd med el, vakter med K-pist och ett jädrans alarm?

Klassen var desto roligare. Jag brukar ha ett "lösenord" som jag sätter upp utanför klassrummet som barnen måste säga för att komma in i klassrummet. Det är för att öva svåra ord och lära sig lite ordbilder. Igår fick vi ett nytt: astronaut. Så jag frågade om klassen visste vad det betyder. En flicka räcker upp handen.
- En astronaut åker ut i rymden för att leta efter fossil efter utomjordningar!
Dagens underbara helt enkelt. Och visst är det lite så? Att de letar efter annat liv i alla fall. 

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaha! Science Fiction! :-)
Vilken bra grej förresten! Att lära dem nya ord på det viset menar jag! Jättebra!
trist med datorerna men på sätt o vis kan jag förstå chefen. Gissar att det kanske inte finns nya pengar att köpa datorer för om de blir stulna???
kram!

Ida -wwiw.lippstick.se sa...

Vad underbara barn är!
Vilken bra övning!
/ Kram Ida

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, de gillar att öva ord så också. Därför blir det liksom lite extra roligt med temaord liksom :) Och jag kan också förstå chefen :) Men han e lite överdriven ibland :) det var som en storm som dragit igenom rummet och bara svept med allt dyrbart (en rutten dator från 80talet och sen en nyare variant som är värd lite mer) :) Men jag är glad att datorn är kvar i alla fall!

Ida: Ja, de är verkligen underbara!! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...