lördag 25 september 2010

Äntligen!

Jag kom äntligen fram till en sympatisk sköterska som tydligen inte hade några som helst problem att hitta bokningsboken! Var den befunnit sig i en vecka vågade jag inte fråga med risk för att väcka sköterskans vrede (med ett eventuellt resultat att ingen tid kunde bokas förrän i juni nästa år). Sköterskan hade heller inga problem att hitta en läkartid redan i mitten av oktober och inte tidigast november som föreslogs tidigare.
Nu funderar jag lite lätt på om jag kanske hamnade i ett parallellt universum när jag ringde förra gången? Helt plötsligt var det inte tredje gradens förhör eller förslag på att gå till apoteket som inledde samtalet utan sköterskan kom själv med förslag om läkare. Vem vet, det kanske var en förbipasserande patient med sköterskedrömmar som passerade förbi telefonen när den ringde. Inget skulle förvåna mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha halleluja! undrens tid är inte förbi! Jag tror på psykpatient på rymmen, men spelar ju ingen roll vem som bokar in tiden i boken liksom:P säkert nån hormonrubbning som går å fixa lite lätt med mirakelpiller ! ses imorrn by the way! /C

Mrs Clapper sa...

Hurra! Skönt med nån som får det att funka... Hoppas nu att läkaren du får komma till kan hjälpa dig också. Trevlig helg! Kram

Saltistjejen sa...

Hm den där bokningsboken verkar vara ett mysterium....!
TUR att du nu hamande i det universum som HADE den där boken framme!!!! :-)

Min plats i solen sa...

Vad skönt att tid nu äntligen är bokad! Men det känns lite som om din vårdcentral har lite att jobba med. Både vad det gäller patientbemötande (Kom nu ihåg namnet på den trevliga så att du säkert pratar med henne nästa gång också. Och var det en psykpatient får de leta fram henne nästa gång igen...) och hanteringen av den där berömda bokningsboken (På hur många olika ställen kan en bokningbok befinna sig egentligen? Fikarummet? Toaletten? Förrådet?).

Sköt om dig vännen!
Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...