lördag 29 september 2012

Det luktar visst höst

Temperaturen har börjat krypa nedåt och det ser ut som om det är dags att ta fram höstjackan. Löven är fortfarande gröna, men det dröjer nog inte länge innan de intar höstfärger. Det känns skönt att slippa ha AC på, att kunna öppna fönster och få in frisk, kyligare luft. Lite väl regnigt för min del måste jag ändå få säga. Minst en dag per vecka regnar det. Jag vet att hemma i Sverige kan det gå en vecka eller mer med regn vilket är ännu värre så klart.
Nu börjar också roliga utflykter för dottern och hennes klass. Vad sägs om att åka och kolla på enorma pumpor? Eller spökfest på Halloween? Julshow?
Dottern trvis väldigt bra i skolan och älskar att gå dit. 
Att gå upp på morgonen är dock inte lika populärt. Två dagar denna vecka har det varit extra svårt att stiga upp.
Ena morgonen bad hon mig gå tillbaka till min säng.
- Det är för tidigt mamma. Du måste gå och sova i din säng.

I torsdags frågade hon om jag kunde ta fram termometern eftersom man nog inte borde gå upp och gå till skolan om man har feber. Man måste sova längre.
Det konstiga är att hon inte har några större problem att kliva upp en lördagmorgon klockan halv sju?


7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

haha ja du det där med morgnar är inte lätt. E är otroligt morgontrött. Hon är en nattperson precis som sin pappa och har en egen dygnsrytm som gör att hon helst är uppe länge och sover länge. Än så länge är de ok eftersom dagis inte öppnar förrän 8.30 och vi fota inte är där förrän 9-9.30-tiden. Men näst år då hon ska börja kindergarten blir det andra bullar. Då måst hon ju vara i skolan senast klocka 8 vilket kommer bli en omställning för hela familjen... ;-)
Fast E sover faktiskt länge även på helgerna. Så det är inte så att hon vaknar tidigt då. Ofta sover hon till klockan 8-9 på morgnarna om hon får sova tills hon vaknar själv.
:-)

Katarina sa...

Njut av hösten. Kram

Casa Annika sa...

"Det är för tidigt" mumlar jag till J varenda morgon som han väcker mig. Avskyr att behöva gå upp tidigt och innan jag har sovit färdigt.

Husfrun sa...

Det där är väldigt lustigt, att de vaknar så tidigt en ledig dag ;)
Rätt härligt ändå med höst, dock ej de mörka morgnarna.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hahaha, vilken luring alltså!
Gå tillbaka till sängen mamma...ja den var ny c",)
Tack för pepp på mitt inlägg om en boring lördag, o ja...dagen idag blev lite bättre!!

Klem Anna

Västgötskan sa...

Det där är så typiskt. Ungar vaknar ALLTID tidigare på helgen, när de kan sova längre! WHY??? :-D

Kram M

ZtorZillen sa...

Hon är lika underbar som sist jag var inne och läste i din blogg! Men va roligt det låter med skolutflykter, helt klart något Sverige bör inspireras av och kopiera ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...