torsdag 12 juni 2014

Stora planer

Ja, jag hade stora planer för veckan som gick. Och allt bara föll, föll, föll, platt som en pannkaka. Jag skulle ut och springa en gång inför mitt lopp som går av stapeln på lördag. Så regnade det i måndags. Och tisdags. Och onsdags...Sen kändes det som om det var för nära inpå loppet. Jag vill inte riskera att ta ut mig i förtid. Dessutom regnade det igen. Inte nog med det. Sonen har också bestämt sig för att agera mardröm på natten vilket resulterat i att jag varit väldigt trött på dagen och faktiskt varit tvungen att ta några tupplurer här och var för att överleva.

Idag fick jag ta några timmar och fara ner med tunnelbanan över halva stan för att dels inhandla svenska presenter till storasysters avslutning. Vi ska fixa ihop en korg med svenska godsaker till hennes lärare är det tänkt. Och dessa godsaker fick inhandlas på Scandinavian House som finns här i stan. Till rediga priser. Väldigt rediga. Så rediga att jag fick ta och sålla lite grann också. Det slutade med choklad i form av dalahästar, Söderte (med tillhörande fin burk), geléhallon, Leksands Knäckebröd (mitt favorit!) och så lite tvålar made in Sweden av både hjortron och lingon och allt möjligt. Dessutom är det tänkt att jag ska baka nåt också. Funderar på småkakor? Storasysters lärare är lite utav en gottegris har jag fått viskat till mig (barn skvallrar om allt...Jag vet minsann vad Mrs S, hennes lärare, brukar mumsa på i klassrummet ;)) och jag är inte den som är den! Mums ska hon få!

Jag svängde också förbi och hämtade upp mitt startnummer till loppet på lördag. Fick ett finfint nummer (även om jag föredrar jämna siffror). Jag är något nervös ändå. 10 kilometer är inte nåt jag springer utav bara farten denna gång. Det kommer att bli tufft! Jag ser fram emot att det snart är över!


Om vi inte hörs innan loppet så kan ni väl sända mig en tanke runt 14.00 er tid på lördag. Då går startskottet! Tänk lite då och då fram till en 16.00 i alla fall. DÅ borde jag vara i mål!


5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Lycka till!

Caroline sa...

Lycka till!
Är imponerad av dig som ska springa 10km!

Monica sa...

Lycka till Trillingnöten lovar att tänka på dig och det kommer att gå bra känner jag redan:-)

Fokuserad Energi Lotta sa...

Lycka till, Trillis!! Superkramen

Camilla sa...

Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...