onsdag 30 juli 2014

Söndagens äventyr

Jag och sonen var på äventyr i söndags morse. Vi mötte upp mammagruppen i parken arla morgon för att spela in ett segment för NBC News. Det har kommit ut en ny studie som visar att 5-10 minuters löpning om dagen minskar risken för hjärtsjukdomar och liknande med upp till 45 %. Vår grupp blev tillfrågad om vi ville intervjuas och filmas. Jättebra reklam för Moms in Training som samlar pengar till cancerforskning!

Resultatet av inspelningen visades på bästa sändningstid på måndagkvällen på Nightly news med Brian Williams.
Klickar ni på länken under bilden kommer ni direkt till klippet. Jag springer med lillsonen i vagnen. Lila tröja med beige keps. Vi är med till och från i hela klippet.


Länk HÄR.

5 kommentarer:

Katta sa...

Tjugo vad kul. Jag ska genast ta mig till klippet. Kram

Monica sa...

Då är ni TV-stjärnor också:-), såg närbild på lillkillen, snart kommer kontrakterbjudanden:-). Vår prinsessa kunde ju ha sprungit med så hade ni fått träffas med barnen:-).
Läste om detta igår, hela studien och tror nog på den, bra i så fall. Den andre Mosley han tar upp detta med att spurta eller cykla 3x20 sekunder så de blir intensivt i en minut 3 ggr i veckan och det ska räcka så kanske bäst att gardera sig och göra bådadera:-).
Kul ni är med på så mycket, undrar vad lille H tänkte:-)

iaz sa...

coolt! du är ju värsta kändisen nu ;-) Kul!

Steel City Anna sa...

Härligt och kul att springa i grupp! Jag skulle inte kunna springa sådär långt utan barnvagn ens haha men fem minuter om dagen får jag till, hoppas de nya rönen är riktiga :)

Camilla sa...

Värsta tv-kändisen!
Peppande att så lite gör så stor skillnad. Verkar kul att träna i en mammagrupp. Då blir det ju av att komma ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...