måndag 29 juni 2015

Äntligen sommarlov

Sommarlovet har varit efterlängtat kan jag tala om. Den sista drog sig liksom fram. Det blev svårare och svårare att vakna på morgonen för både mig och dottern. Att dottern nu har sommarlov betyder att jag får en lugnare morgon när jag gör mig klar för jobbet. Bara EN lunch att förbereda, bara mina kläder att oroa mig för, inga lappar som ska skrivas under eller lämnas in, inga läxor att fixa (sommarläxa, men nu har hon ju hela dagen på sig istället för nån timme när hon kommer hem)...Jag ser fram emot att få käka frukost på morgonen igen! Det har jag inte hunnit under skolåret. Ibland kommer jag till jobbet och känner att magen är tom och undrar varför. Sen kommer jag på att jag faktiskt inte fick i mig nåt innan jag gick hemifrån.

Dessutom kom dottern hem med fantastiska betyg. Ja, här får man betyg från förskoleklass. På gott och ont. Vi brukar säga till dottern att de bara betyder att Ns lärare visar oss vad N behöver öva mer på så att vi vet hur vi ska kunna hjälpa henne hemma. Och N har jobbat hårt under året, verkligen. Hon kom hem med högsta betyg i alla ämnen. Än så länge älskar hon skolan och att lära sig. Hon älskar att läsa och har nyligen börjat läsa tredje boken i Harrpy Potter-serien. Varje kväll läser hon en timme eller mer. I avslutningspresent fick hon en Kindle läsplatta av sin farbror som hon nu är tokig i. Bara tanken att man kan ladda ner många böcker är fantastisk tycker hon!


 För mig är det fortfarande 5 veckor av arbete som gäller innan jag får lite ledigt och vi far till Sverige!

4 kommentarer:

iaz sa...

Härligt N att det går så bra för dig i skolan och att du gillar art läsa. Kram tant Ia ☺

Steel City Anna sa...

Kul att hon får höga betyg och ännu mer kul att hon gillar att läsa :) ska bli intressant att höra vad du tycker om Sverige sen! Du har ju också haft en ganska lång Sverigepaus.

Monica sa...

Kul att hon gillar att läsa och är så flitig, det lägger ju grunden till allt.
Hälsa de små sötnosarna, de är så gulliga och lille H klär bra i hatt:-). Så skönt för dig att bara ha dig själv att göra i ordning, lite lugnare, kanske du hinner ta en liten frukost på väg ibland. Och nu går det fort till sverigeresan, ha det så fint tills dess.

Anna Ström Åhlén sa...

Grattis till att du får det lugnare och att dottern fått så fina resultat! Kul att hon gillar skolan så mycket.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...