onsdag 26 augusti 2015

Dagens I-landsproblem

För snart två år sen fick jag en Kindle (en läsplatta) i julklapp. En fantastisk grej! Jag älskar den! Och har haft mycket nytta av den under dessa år.

För er som kanske inte är så insatt i läsplattevärlden kan jag berätta att man trycker på skärmen (touch screen) när man vill "vända sida".

Det är ju helt okej, funkar jättebra.

Om man inte nickar till för att man blir trött (vilket pensionärstrillingnöten ofta gör då hon läser på kvällen)...Och har fingret kvar på skärmen...

För när man nickat färdigt, vet man inte riktigt hur långt man bläddrat ibland...

Det kan vara lite jobbigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Så kan det gå. Har aldrig lyckats med det jag..än..

Camilla sa...

Eller om man ligger ute på gräset och läser. Då kan det komma ett kryp och promenera över skärmen, och bläddra en massa sidor åt okänt håll.

iaz sa...

Har inte själv provat att läsa bok på surfplattan ännu, men det verkar ju rätt så smidigt =) kram

Ida sa...

Hahaha! Den har jag inte lyckats med än på min kobo! Däremot kan jag tycka att det är sjukt jobbigt om jag läser en bok som har en karta i början på boken. Hade det varit en vanlig pappersbok hade jag ju bara bläddrat tillbaka för att titta vart saker & ting ligger, men med Kobon får jag istället försöka pränta in kartan innan jag bläddrar vidare. Går sådääär med mitt usla geografiminne...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...