lördag 21 juli 2018

Pippi på affärer

Man vet aldrig vad man ska träffa på när man går på stan här. I torsdags när jag och H hämtade N från sommarlägret passade vi på att gå in på en mataffär för att köpa vatten och mellis. Plötsligt knuffar N till mig och jag undrar givetvis varför. Hon pekar till vänster om mig där en papegoja sitter på en mans rullator. Ja men varför inte liksom? H blir superintresserad och vill kika. Mannen med papegojan märker så klart vårt intresse och erbjuder oss att klappa Coco som fågeln hette. Vi får en hel historia om fåglar och uppfostran. Dessutom var Coco en riktig tjejtjusare och ville sitta på min arm en stund. Jag blev riktigt uppvaktad med busvissling och allt! När Coco sen skulle vidare ville han inte riktigt lämna min arm utan fick övertalas lite innan han motvilligt släppte och gick tillbaka till sin ägare.
Som sagt. Vatten, mellis. Och så nästan en papegoja. Only in NY!

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Haha, vad härligt!

Monica sa...

Kul med oväntade möten och kul att se dig här! På tal om papegojor, jag visste noll egentligen men en kollega hade en som hon var väldigt fäst vid, mer än karlen tror jag och sörjde den mycket sen, de blir gamla så de blir som familjemedlemmar och har personlighet eller papegojlighet kanske det heter:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...