måndag 3 september 2018

Hösten!

Hösten är tydligen på ingång. Det som tyder mest på det är att höstterminen på jobbet har startat. I år har det varit ganska nytt för mig på den fronten. Dels har min kollegadelvis gått på mammaledighet! Hon ska bli mamma för första gången i oktober! Så spännande! För min del blev det också spännande eftersom jag skulle få en ny kollega. Hela sommaren har jag funderat på vem det skulle vara av alla som jobbar på skolan. Eller skulle jag få en helt ny person som är nyanställd? Tack och lov blev jag ihopparad med en underbar tjej som jag gillar väldigt mycket! Och första veckan gick suveränt tillsammans. Det bådar gott inför framtiden!
Sedan blev det för mig, alldeles färska barn, något yngre än jag vanligtvis har (de här är precis tre år eller ska fylla tre år). Och ett nytt klassrum.
Snacka om att ha mycket nytt för sig!


Så här ser vårt klassrum ut i år. Det kommer förmodligen att ändras under årets gång, men just nu ser det ut så här.

Hösten ja. På ingång. Sen att vädret är soligt med 35 grader kanske inte gör nåt? Idag gick vi till stranden eftersom det är holiday här. Labor Day. Det var riktigt trevligt!

3 kommentarer:

iaz sa...

Så spännande med lite nytt! Ser fint ut i klassrummet 😊

Camilla sa...

Vilket mysigt "klasssrum"! Inte precis det vi kallar klassrum i sverige, men det inbjuder till kreativitet och arbetsro.

Monica sa...

Lycka till med jobb och allt! Hoppas att du får en fin hösttermin med lite ro och sans emellanåt, kan tänka mig att det är rätt mycket ljud med så små.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...