måndag 9 november 2009

Asså...liksom...i-landsproblem ba

Imorgon blir det TÅG! och sen stadsbuss! till jobbet!
Kommer jag att överleva, det är frågan. Jag är ju så himla lat.
Min far har gjort en snabbdiagnos av bilen och kommit fram till tändningsmojängsproblem.
Det lät farligt i alla fall. Be gärna en liten bön för Bättan innan läggdags. Hon kan behöva allt stöd hon kan få.
Men klar tills imorrn blir den inte. Far hade egen bil att operera på först så det blir minsann till att ta tåget. Jäklars. Och på morgonen. Ni vet hur de där pendlarna ser ut på morgonen. Kaffe i handen och tidning i andra, mord i blicken för att få nånstans att sitta och sedan är det den där läskiga apatiska blicken när de väl sitter där och sörplar på sin latte. Ni kanske kan slänga in en bön till mig med när ni ändå är i farten.

Syrran (asså, jag har mååånga såna) M kom över som en överraskning och det var jättekul. Hon är så där rolig och skojig. Och syrran: kolla Little Miss Sunshine! (Har ni andra inte sett den så gör det...jag skrattade så jag hade ont i magen i en vecka.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...