måndag 9 november 2009

Nu har det hänt..

...biljäveln har brakat ihop. När jag skulle köra till jobbet fick jag motorstopp vid ett övergångsställe och bilfan vägrade starta igen. Jag var tvungen att ringa min pappa och som tur var stod jag nästan utanför hans jobb! Ibland ska man ha tur. Men av alla 100bilar som körde förbi var det inte en enda som stannade och frågade om jag behövde hjälp med skrothögen (förlåt kära bil, jag menade underbara rostfria älsklingsbil. Snälla!! Starta igen snart!). Jag fick också låna pappas bil idag, men imorrn blir det nog tåg.

Förresten, är det någon som har en bil att skänka mig? Absolut inget annat än porsche eller BMW, man vill ju inte byta ned sig direkt.

3 kommentarer:

Ida sa...

Det är väl konstigt ändå att ingen stannar, man tycker ju ändå att de kan stanna och fråga om man har fått hjälp eller om de kan ringa åt en.. ja ja.
En gång fick vi stopp på bilen på juldagen, sent, vi var på bio, tror du det fanns någon då, nej, inte nykter i alla fall.. och polisen som körde förbi, javiss, flera stycken, de kunde inte hjälpa oss, de var på utryckning.. jahaopp.. vi fick ringa taxi... ja nu pratade jag helt plötsligt på om mig själv.
Förlåt.
Du, lycka till =)

Ida sa...

Ja jag håller med, vi borde ha lite NY känsla i oss =)

Tove sa...

Jag har en BMW, men jag skänker inte bort den ;) hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...