onsdag 24 februari 2010

Besiktning

Ja, gott folk. 7.40 idag ska Bättan in på besiktning och slå rekord i 2:or. Det är ju OS after all liksom, så jag vill passa på att skapa lite egna rekord. Enligt bildoktorn är det risk för ett antal 2:or. Sa jag risk? Med säkerhet 2:or menade jag. Han skulle fixa lite smågrejer, men det är den där förrädiska rosten. Och inte kan jag åka och tvätta bilen i biltvätten heller. För då kommer jag ut i minus 20 typ. Bilen fryser igen och jag kan inte åka hem från jobbet i eftermiddag. En skitig, rostig liten bil med många 2:or. De har säkert sett värre, men...
Varje år vi denna tid, när besiktningarna ligger runt hörnet, känner jag för att låna någons snygga, nya bil och sätta på min bils nummerplåtar och hoppas att de inte märker nåt :)
Håller tummarna.

2 kommentarer:

my sa...

Håller tummarna för dig! :) Det är ett jäkla gissel det där med besiktning...

Men som du sa, de har sett värre! Garanterat! Min bil, som ju helt mirakulöst faktiskt gick igenom, har en sidoruta som är igentejpad med silvertejp i toppen, en förardörr som inte går att öppna utifrån, en sned nummerplåt bak, rost, kronisk skitighet m.m m.m... haha.

let us know how it goes!

Ida sa...

Hmmm.. ja ja, din funkar ju uppenbarligen nu om du kan ta dig till bilprovningen, våran startar inte. Fabrikationsfel i nyckellåset.. jävla saab...
Men jag håller tummarna =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...