måndag 1 februari 2010

Experiment

För ett tag sen såg jag ett program på BBC om ett experiment som just nu utförs. Ett antal personer ska leva på en lågkaloridiet för att se om detta påverkar livslängden. Tydligen lever i alla fall möss mycket längre på en lågkaloridiet. Nu ska vi se om människor också påverkas, vilket forskarna tycker att de borde. Och när slutar experimentet? När försökspersonerna dör! Japp. Kul att ligga där och antingen då konstatera att experimentet lyckades - eller misslyckades. Lite försent att återställa balansen då. Eller ångra sig...

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Men ibland trot jag folk är galna!! Allvarligt talat.
Visst är extreeeem fetma ett häsalproblem. MEN faktum är att det är mer farligt för hälsan att leva på "svältgränsen" aän att vara överviktig! Fast sådant står det aldrig om i media...
JAG tycker iallafall att livskvalitet OCKSÅ ingår i mitt liv som en STOR faktor. Hellre lever jag lite onyttigt men ett par år kortare (om det nu skulle handla om år ens...) än på lågkaloridiet. För DET tycker jag låter trist. Iallafall för en som jag som ÄLSKAR god mat och goda drycker. Vilket ofta innebär att de inte är helt lågkalori-iga...
;-)
kram!!

Trillingnöten sa...

Saltis: men eller hur! jag skulle aldrig palla att leva så extremt. Och inte veta om det är bra ens. En försöksråtta. Och jag vill ha MAT! Och man lever säkert längre med lite livskvalitet. Hellre det, som du sa, än att leva som nåt experiment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...