lördag 19 februari 2011

Idag ber jag

Plötslig sjukdom överföll maken sent igår kväll. En hel del kräks och en hel del sömn har följt efter det. Stackars maken är inte på topp om man säger så.
Idag blir planerna ändrade med andra ord. Vi vill inte riskera att syster C med dotter ska bli sjuka. Därför stannar vi hemma idag och myser. Dessutom är det minus 20 idag. Jag har bestämt att gå i ide tills värmen är på tillbakavägen. Vi ses väl i juli nång gång.
Övriga planer i dag är att be till högre makter att det inte är vinterkräkis som maken har samt att jag och dottern inte drabbas av det.
Ha en frisk och mysig helg!

8 kommentarer:

Katarina sa...

Hoppas maken kryar på sig och det blir att stanna hemma idag, kanske, eftersom kylan inte direkt inbjuder till några längre ute aktiviteter.

Kram

Mrs Clapper sa...

Usch stacjare! Hoppas att ni slipper bli smittade! Kram

Monica sa...

Hoppas du och lillan slipper det och hälsa maken, hoppas det fort går över för honom. Ansträngande vinter och tid på alla sätt, hör om och om igen om influensor och kräksjukan och tycker den tiden borde vara över för länge sen. Sköt om er och ha det bra hemma i idet:-)

Steel City Anna sa...

Usch :( Hoppas ni kan mysa med melodifestivalen iallafall :)

Estella sa...

Fy vad jobbigt! Hoppas att ni slipper! Kram

Saltistjejen sa...

Fy! Hoppas maken snart kryar på sig!
Och mys på ni! :-)

Monika Häägg sa...

Det är svårt att undvika kräksjuka. Jag vet för jag och min yngste son försökte isolera oss från övriga sjuka i familjen, en gång, men vi lyckades inte.
Hoppas du har bättre tur!

Ida-www.lippstick.se sa...

Hoppas han kryar på sig fort och att du och N slipper att bli sjuka!! :-)
/ Kramar Ida-www.lippstick.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...