söndag 6 februari 2011

Snart dags för städning...

Gårdagen blev faktiskt riktigt bra. Lite mysig så där som lördagar bör vara. Jag gjorde pannkakor till brunchen som blev väldigt lyckade. Dottern mumsade i sig massor. Hon brukar ibland vara lite knusslig till frukost men inte igår.
Efteråt funderade jag på vad jag skulle bjuda mor min på när hon skulle komma. Jag försöker att undvika för mycket kaffebröd så jag gjorde fruktbollar istället. Fruktbollar, lite nötter, dadlar och aprikoser fick blir lördagsfika helt enkelt. Jag tyckte de smakade gott, och jag hoppas gästerna tyckte likadant!
Det skojiga var att vi var i vardagsrummet när dörren plingade (mamma, syster E och lilla sonen S stod vid dörren givtevis). N rusade upp på fötter genast och skrek "Pizza!". Erm. Jag undrar var hon fått det ifrån? Vi har ju inte direkt många som kommer och ringer på dörren, förutom när vi beställer pizza, så det var hennes logiska förklaring antar jag. Det lät himla kul! Kanske hade hon fantasier om pizza? Hon kanske längtade efter det just där och då och trodde att hennes drömmar besannats.

Kvällen spenderades framför Melodifestivalen. Det var tyvärr ingen låt som jag fastnade för. Jag förstod att Dannys låt "In the Club" skulle gå vidare. Det var den enda som var lite catchy och så är han ju en flickidol. Jag gillade också "Desperados". Den var fin och lugn. Å andra sidan vet jag inte om den skulle slå i Europa senare. Det kanske inte gör nåt egentligen? : )

Idag är det städning, tvättning och gym på schemat! God söndag!

9 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Haha, vill också ha pizza vid dörren.....
Melodifestivalen (fd Schlagerfestivalen) dissas med sorg i hjärtat. Har varit ett troget fan, och ett år var jag tom i Globen vid finalen! Men det är helt sönderförstört nu med alla smådelar, röstningar, nollställande, andra chanser osv. Förr var det två kvällar.
Nu är det 58, typ. Om man vill se allt som berör den sk melodifestivalen. :-(

Mrs Clapper sa...

Hahaha! Pizzakommentaren var priceless! :D

Monica sa...

Här duggar pannkaksrecepten, jättebra. Desiree skrev sitt också så nu har jag två varianter som ska prövas.
Kollade melodifestivalen också, var väl ingen höjdare direkt:-), måste kolla upp om Jenny Silver var samma som Jenny Öhlund och det är det! Har julskivan med Jenny från 1994 och den är en av de bästa som finns tycker jag, hon sjunger så bra på den. Nu kände jag inte igen henne och inte riktigt rösten heller men hon var rätt bra här också tycker jag.

Steel City Anna sa...

haha, klart man hoppas på pizza :)

Anneli Stålberg sa...

Mysiga lördagar är härliga :) Och vem vill inte ha piza som dyker upp precis när man behöver det :D

Carro's Blogg sa...

Vem vill inte ha pizza hemkörd. Jag är precis som din dotter, älskar pizza! Hoppas hon inte blev alltför besviken när hon öppnade dörren, hihi.

Min plats i solen sa...

Ha,ha vilken underbar kommentar från dottern! :) Att vara pizzabud hemma hos er måste varhärligt när man möts av sådan glädje. :)

Vilken härlig lördag ni hade och pannkakor till brunch låter ljuvligt gott tycker jag. :)

Jag hoppas att söndagen har varit lika härlig den?

Kram på dig

Trillingnöten sa...

Skrotmamman: Jag håller med om Melodifestivalen! Tacka vet jag förr i tiden, som du säger...

MrsC : Jag skrattar än!

Monica: ja, hon har förändrats ganska rejält under åren, men hon sjunger ju lika bra :)

Anna: ja det klart! :p

Anneli: Precis! :)

Carro: Hahahaha, hon blev ganska glad i alla fall :)

Lotta: Ja, den var underbar den också! En fantastisk helg! Kram

gunilla sa...

haha pizzabudet här ,,,de va jätte gott "kaffebröd"har aldrig tänkt på att man faktiskt kan hoppa kaffebrödet o bjuda på lite olika grejer kanon,o sen de trevliga sällskapet gör ju sitt oxå...
krama pizzabruden från mommo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...