lördag 3 december 2011

Ursäkta tjatet men vår dotter är nog ett geni

Det blir lite som en följetong här märker jag, men jag kan inte låta blir. Och tro inte för guds skull att jag är besatt av städning. No way. Det ska gå riktigt långt för att detta ska ske.
Ni har ju tidigare fått två fina städtips från dottern och här kommer ett tredje:
Släck lampan!
Simple as that.
Än en gång var det städdags och dottern rumsterade om i rummet en bra stund och sen hämtade hon mig för att inspektera. När jag kom dit såg jag att det var helt släckt. Dottern svänger ut med handen över rummet och säger nåt i stil med "Tada!" Besvikelsen jag såg i hennes ansikte när jag tände lampan gick inte att ta miste på. Där låg allt precis som det legat för en stund sen: mitt på golvet.

Så, har ni ont om tid eller lust att städa kan ni följa Ns fina städtrappa:
1. Städa imorgon helt enkelt.
Är det tvunget att städa för att gäster är på väg följ nästa steg:
2. In med alla grejer under soffor och sängar, i skåp och allt vad du kan komma på. Se bara till att inget sticker ut för detta kan avslöja dig.
Är det riktig panik. Gästerna står i hallen och väntar på att få komma in och sätta sig, gå till steg tre:
3. Släck lampan och låtsas att du ääääälskar mörkret så här års. Du kan drista dig till ett litet värmeljus mitt på bordet för mysfaktorn. 

Ni kan tacka N senare!

12 kommentarer:

Katarina sa...

Smart! Man brukar ju säga att med vårsolen ser man hur skitiga fönster man har.. Tur att man jobbade om dagarna då solen kom fram!

Kram

Camilla sa...

Ha,ha så himla bra. Det fungerar ju utmärkt nu i höstmörkret. Får se till att bjuda hem gäster sent på dagen.

Duktiga Tjejen sa...

Haha, fullkomligt underbart!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Det där med mysfaktor gillar jag, så heja N för fantastiska idéer. Hon är så kreativ.

Anonym sa...

Det var verklig fina tips! ha ha ! Det är en sån där städlista man borde skriva av och sätta upp på kylskåpet .. det tror jag faktiskt att jag ska göra! =) Släck lampan! var ju bäst! :) :)

Designtjejen/Emmelie sa...

Så fint... :-)

Anonym sa...

What a genius child!
N's Nana

ZtorZillen sa...

Helt klockrent ju!! ;)

Saltistjejen sa...

Kalastips tycker jag! Och faktum är att våra gamla grannar där jag växte upp sa ungefär detsamma. Mamman där sa till min mamma att "När gästerna kommer släcker vi ner lite bara och tänder stearinljus, och sedan får de ett glas vin så syns inte dammråttorna i hörnen så mycket!" ;-) Och tja, det stämmer ju faktiskt!
Hahaha!

Anneli Stålberg sa...

Jag känner mig besläktad med din dotter på något härligt sätt :D

Malin-Charlotta sa...

Aha, där försvann tricket med tända ljus, ett annars utomordentligt tips om kvällen om man vill slippa se damtussarna...

Min plats i solen sa...

Heja N! :)

Kram på er

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...