måndag 27 februari 2012

Hörde jag ropen skalla?

Ledighet åt alla! Eller i alla fall för mig. Det är huvudsaken. Sportlovet har börjat (och ni läsare rättade mig. Vi är inte sist ut med sportlov. Det finns sportlov vecka 10 och 12 också!) och solen följer med hela vägen in. Lovely.
Idag ska vi försöka ta oss till stadsparken och se om lekparken har överlevt vintern i år igen. Dottern är ett big fan av att leka där. Dessutom är det nära till dammarna där änderna huserar. Kanske att vi ger dem lite vårmat också när vi ändå är där. Kan det bli en bättre dag? Jag tror faktiskt inte det.

Förresten, ni kanske undrar var min melodifestivalfeber tagit vägen? Förra året var jag ju som en galning på söndagen. Jag har faktiskt inte på allvar följt alla deltävlingar i år. Jag brukar ju titta på SVTplay, men de är så sega med att lägga upp programmet att jag inte riktigt hinner kika i tid. Finalen kommer jag så klart att se! Det är ju nästa vecka. De delar jag sett av Mellon so far har väl inte varit särskilt imponerande faktiskt, så vi får se hur finalen blir.

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • det är måndag i Sportlovsveckan
  • jag har en hel vecka ledigt
  • solen skiner
  • snön är ett minne blott (i alla fall för nu)
  • besiktningen av bilen är på onsdag. Lika bra att få det gjort. Lite som att dra av ett plåster. Gör det snabbt! Garanterar inte smärtfritt, men man kan ju alltid hoppas.
  • vi har hittat en supermysig ny serie som vi ska följa, Touch. Helt i min smak!
  • jag har min fantastiska man och underbara dotter i mitt liv!
Ta fram dansskorna, det är måndag!

11 kommentarer:

curlingmamman sa...

Också ledig och parklek står på att göra idag :) kram

Katarina sa...

Njut nu och ha en bra dag och vecka. Hoppas ni får fina sportlovs dagar.

Christel sa...

Åh, vill också ha ledighet! Njut kvinna, njut!

Marina sa...

Ha ett jättebra sportlov!

Duktiga Tjejen sa...

Åh, NJUT av sportlovet!!

Lisa sa...

Åh, sportlov! Jag som aldrig trodde jag skulle längta tillbaka till skoltiden, men ack, alla dessa lov.
Njut hela veckan ut!

Monica sa...

Snygg outfit om det är dottern på bilden, såna byxor skulle man kanske ha:-). Och stadsparken ser jag framför mig, den är riktigt söt i det lilla formatet, är väldigt fin tycker jag, funderar på ett besök i sommar. Trevligt sportlov och hoppas ni får mycket lek och skoj.

Saltistjejen sa...

Unedrbar Bild!!!
Men du det där ang sista sportlovsveckan trodde jag du menade att ni har USA-flytt i tankarna och kanske inte kommer vara i Sverige nästa år då det är sportlovsdags igen... ;-)
Kram och njut nu av ledigheten!

Steel City Anna sa...

Tror aldrig att det varit så dåliga låtar i Melodifestivalen som iår, inte ens jag är särskilt exalterad fast tittar gör jag :)

Anonym sa...

Såklart vi ska se finalen ... Ranelid är ju där :-)

Faktiskt har jag också ledigt nästan en vecka, tog sem på onsdag och jobbar bara idag och på torsdag denna vecka. Very nice, har blivit en del skrivet! :-)
Kram

KaosJenny sa...

Ha ett härligt lov... med klackeskor och allt ;-) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...