söndag 11 mars 2012

Julen varar ända fram till påska

Det är sant. Adventsljusstakar i fönstren hos hädarna, en gammal julgran i min egen baklucka, pepparkaksbak i mars månad i Trillingnötens hushåll och nu är det dags för påskmustens intåg. I fredags när jag slängt granen fanns det påskmust att köpa i den lokala affären. Eftersom jag är ett stort fan av must i alla dess former och dessutom inte har nån skam i kroppen alls så kostade på mig en flaska redan nu. Det är väl bara en tre veckor kvar till påsk ändå? Lite som "potatoe, potaaaatoe" ni vet. Och den smakade precis som jag minns den från i julas. Jag har en suspekt aning om att det är exakt samma recept som används och sen byter man bara ut etiketten vid tillverkningen från JULmust till PÅSKMust. Ett annat alternativ är att den julmust som inte såldes i affärerna i december återtogs och fick sina etiketter utbytta den vägen och så raka vägen tillbaka till försäljning igen.
Ja, och påska varar ända till midsommar då? För Kristi Himmelfärd och Pingst är det väl ingen som "firar" längre? Lite extra ledigt vid den förstnämnda givetvis, men längre än så sträcker sig inte "firandet". Just ja! Vi har ju sista april också mitt i smeten, och så en Nationaldag. Där rök min teori. You can't win everytime.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. Nej, jag menar att så klart rätt låt vann igår. Jag är söndagsförvirrad idag.




5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Bara tre veckor till påsk?
Underbart!

ZtorZillen sa...

Hahaa! Underbart, min sambo är också GALEN i must, visste inte ens att det fanns i affärerna redan! Ska köpa lite till honom i veckan, det är typ den bästa presenten någonsin till honom ;)

Anneli Stålberg sa...

Det är lite "Fucking happy everything" över det :D Fast must ÄR gott.

KaosJenny sa...

Ha Ha, vad härligt att det är fler som bakat pepparkakor i mars... och jag hittade en julbonad idag... men jag tog inte ner den, för då måste jag ut på vinden och ordna med stora kartongen och det tänker jag INTE göra idag. Den får sitta uppe tills någon hotar med att hälla knäck över mig eller nåt ;-) Kram på dej

Marina sa...

Lika bra att börja klä midsommarstången!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...