onsdag 2 maj 2012

Äntligen fick jag en utmaning!

Jag har sett den här utmaningen dra runt på andra bloggar och har hållit tummarna att jag också får medverka. Så där i smyg. Och nu äntligen! Tack Stef!


11 frågor


1. Vilken tv serie kollar du på som du inte vill erkänna för andra att du följer?
Ska jag verkligen erkänna det? Typ alla The real housewives of (sätt in amerikansk stad). 

2. Sommar, Höst, Vinter eller vår?
Hösten så klart. Vackra höstträd och en lätt vind som blåser på den solbrända huden!

3. Vilket land vill du allra helst besöka och varför?

Japan. Exotiskt, spännande och helt annan kultur.

4. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
Jag har en liten kärlek för Drew Barrymore, så kanske hon? Givetvis, rent utseendemässigt så är ju Charlize Theron mer lik, men ändå ;p


5. Facebook-älskare eller Facebook-hatare?
Hatare. 

6. Ditt bästa boktips?
Så många! Men absolut Hungerspelentrilogin som ni alla säkert redan läst.

7. Simmar du helst i havet eller i pool?
I pool. Tempererat is da shit. Havet är grymt kallt och väldigt vågigt. Och jag är en badkruka.

8. Vilken är den tråkigaste hushållsysslan enligt dig?
Helt klart att sopa och torka golven. Nu när maken är borta är detta mitt ansvar and i dont like it. Det är sååååå tråkigt. Otroligt tråkigt. Jag viker till och med hellre tvätt. En syssla som är näst tråkigast.

9. Om någon av dina vänner/ familj skulle beskriva dig med ett ord, vad skulle dom säga då?
Hmmm...svårt det där. Jag vill ju säga intellektuell, strålande, ödmjuk...men jag tror det skulle bli...Guds gåva till mänskligheten. Det var visst fyra ord?

10. Vad är din strategi för att överleva om zombies invaderade?
Så många gånger som jag tänkt på detta så det finns inte! Min strategi är att överleva. Och då menar jag att lassa på med vapen och ammunition until I drop. Lite mat också. Bosätta mig i en stuga på en öppen plats, omringa huset med lampor som med rörelsedetektorer för att se om något kommer nära. Larm runt hela skiten också. 

11. Hur skulle du beskriva din organisationsförmåga: "Koll på läget" eller "huvudet under armen och armen hemma" ?

Mer huvudet under armen och huvudet glömt hemma.


Här kommer mina elva frågor som jag ska skicka vidare:


1. Finns det liv på andra planeter? Varför/Varför inte?
2. Om du fick äta bara ett sorts godis resten av ditt liv, vad skulle det vara?
3. Morgonmänniska eller kvällsmänniska?
4. Vilken superkraft skulle du helst vilja ha?
5. Vad är det pinsammaste du gjort?
6. Vad skulle du säga till dig själv, som du är idag,  om du såg dig med ditt 70-åriga jags ögon?
7. Finns det något du ABSOLUT inte skulle äta i en situation som handlar om liv eller död?
8. Vilken dokusåpa skulle du helst medverka i?
9. Om det fanns ett piller som gjorde att du levde i 130 år, skulle du överväga att ta det?
10. Bio eller film i soffan?
11. Vilket är ditt sämsta köp någonsin?


Jag skickar vidare till:


Steelcity Anna 


Jojo


Dorran


Helena


Duktiga tjejen


Ni andra får mycket gärna svara ni också! Jag läser! :) 

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha roligt att du tänkt på det där med zombies! haha! Du är nästan lite som jag. Kan tipsa dig om boken jag läser just nu "World War Z" av max Brooks. Riktigt BRA! Sklriven ungefär som en "dokumentär" där en FN-person intervjuar olika personer som varit med under det "krig" som brutit ut tidigare mot zombies. Alltså efter att en epidemi av zombie-viruset dragit fram över jorden. Väldigt intressant skriven eftersom man får en bild av politik och kultur i "nutid" och hur olika länder ev skulle kunna reagera på en sådan här sak. Jag VET att det är fiktion, men liksom "Hantering av Odöda"av John Ajvide är det sådana här berättelser som kittlar min fantasi. När övernaturliga och onaturliga saker sätts in i vanlig vardag och nutid. Tror du skulle gilla den! :-)
Kram!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Kul och annorlunda lista. Alla får liksom inte samma frågor och det är bra. Jag hoppas den hamnar hos mig en vacker dag också :)

Duktiga Tjejen sa...

Oh, ännu fler frågor! Nu har jag fyra sånna utmaningar. Två avklarade :)

Jag ska precis IDAG hämta ut hungerspels-trilogin faktiskt,kul att du gillade den så mycket! Har hört väldigt gott om den så jag ser verkligen fram emot det.

Och jag är också en sucker för "real housewives of...". mest gillade jag New Jersey, sen Beverly Hills.

Anonym sa...

Vilken kul utmaning! Och med intressanta frågor!

ZtorZillen sa...

HAHAHA!! Vilka underbara svar, speciellt den om zombies...vilket jag OCKSÅ funderat på (vilket kanske är lite pinsamt att erkänna...men men..)

Min plats i solen sa...

Haha, ljuvlig läsning! Jag gillade verkligen din zombiestrategi. Den lånar jag rakt av vid händelse av zombieattack här hemma. ;)

Kram Lotta

Steel City Anna sa...

Älskar dina listor :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...