söndag 15 juli 2012

Dagarna rullar

Dagarna bara rullar på. Kan knappt fatta att vi varit här i snart fyra veckor. Tiden bara rusar förbi! Vi har haft mycket varmt här emellanåt och då är det inte skönt att vara ute direkt. Annars går vi mycket till lekparken som ligger i närheten, går till biblioteket som har en hel del evenemang för barn och bara går ut och går. Det är riktigt härligt att ta det så lugnt faktiskt. Året som varit har inneburit ganska mycket stress och beslut fram och tillbaka, vilket tär på psyket. Den här sommarens lugna dagar är verkligen välbehövda.
För övrigt har jag fått mitt Green Card hemskickat och det känns också skönt att slippa oroa sig för det. De sa att det skulle komma inom tre veckor efter att jag kommit hit och det kom exakt på dagen tre veckor efter. Bra tajmat.
 Här kommer en liten bildbomb:











6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Låter skönt att ni kunnat ta det bara lugnt. Det behövde ni tror jag. Som du säger har ert år varit otroligt stressigt och fyllt av både vardagsstress och av annan "större" stress med tanke på flyttplanerna etc. Man behöver ofta en tid att återfå balansen.
Jättefint att ditt GC har kommit också! För min del strulade det ju mycket med själva kortet även om det gick hyfsat fort att få tillståndet. Alltid skönt när sådant är avklarat. För vår del är det ju körkortet som är nästa sak. Har du redan ett NY State körkort kanske? Du som redan bott här tidigare och ev körde då??
Fina Bilder på N också! Fast jag tycker synd om isbjörnana nu när det är såhär överhett.... Jag minns att jag tyckte synd om dem redan på Skansen när de hade isbjörnar där om somrarna, och det är ju inget mot här.... ;-)
KRAM!

my sa...

Vad härligt ni verkar ha det! :) Visst går tiden fort när man njuter av semester?! Jag kan inte fatta att våra veckor i USA redan är slut, haha, jag längtar redan till nästa resa om dem år.

Hoppas temperaturerna håller sig i schack hos er och att det väntar ännu fler spännande äventyr framöver! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Va, fyra veckor redan? Jag hade nog tippat på två ungefär ;)
Skönt att kunna ta det så lugnt efter året som varit. Välbehövligt.

Anna Granström sa...

wow, redan 4 veckor! Är fortfarande nyfiken på hur ni bor!

Roligt med bilder. Dottern är så söt :)

Emma sa...

Oj vad tiden går!! Jag kikar in här rätt ofta med min mobil men jag avskyr att kommentera ifrån mobilen det är därför det är lite tyst ifrån mig. KUL med bilder från er NY-vardag! Och vad skönt att du fått ditt Green Card redan! Vi som följer Saltis minns ju hur det strulade med hennes!! Håller med Saltis om den stackars isbjörnen - men kul med en dag bland djuren!

Camilla sa...

Fyra veckor redan? Shit så fort tiden går. Jag som inte kunnat läsa din blogg (eller någon annan blogg) de senaste veckorna. Får läsa ikapp när jag kommer hem om några dagar.
Så härlig din dotter ser ut på bilderna. Låter skönt att ni hunnit koppla av tillsammans hela familjen.
Ha fortsatt en skön sommar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...