måndag 10 december 2012

Den här tiden på året

Den här tiden på året är som allra mest hektiskt för vår familj. Inte nog med att det är jul, det är också TVÅ födelsedagar före jul som ska hinnas med.
Makens först, som var idag och som är "överstökad". Nu är han över på "min" sida av 30, äntligen. Han fastslår alltid att han minsann är yngre än jag. Hela 3,5 månad. Och visst, det kanske han har rätt i, men i det långa loppet så jämnar det ut sig ganska snart!
Även om maken inte är så förtjust i att fira födelsedag, blev det lite fira i alla fall. Herregud, han är ju gift med MIG! Jag kan hitta på vad som helst att fira, och vägrar låta en födelsedag, framförallt, gå ofirad.

På lördag är det dags för dottern, som verkligen gillar att fira (vilket barn gillar inte?). Hon proklamerade förra veckan att hon "på sin födelsedag skulle vara en drottning och vi (jag antar jag och hennes pappa) skulle komma med en skattkista, fylld med "gulden"". Riktigt guld dessutom. Hon har inte lite krav den ungen. Jag hoppas att en tårta med prinsesskrona räcker?

Förresten, jag läste en krönika av Jenny Strömstedt nyligen om detta behov av att baka som kommer över en större del av befolkningen under december.(HÄR kan ni läsa den.) En mycket träffande beskrivning måste jag erkänna. Fast för de som gillar att baka, men som inte alltid hittar en anledning att dra fram bakskålar och mjöl, är december en alldeles fantastisk månad att utnyttja baklusten! Det där kanske kom ut lite fel där...men ni kanske förstår vad jag menar?


4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, riktigt guld minsann :)
Jag gillar ju inte att baka... Men vid jul kan der kännas okej.

Stef sa...

Ah, ni kan ju göra som tre grabbar här i veckan och råna guldfynd vettja, mitt på ljusan dan också! ;) kramar

Marina sa...

Kan väl inte påstå att jag tillhör de som får sådan där otrolig baklust, och i år har det varit absolut ingenting!!!

Joline sa...

Tack för din kommentar! Det du skriver är så sant, deras skvaller får också mig att inse att jag inte vill skvallra på det sättet! Dags att minska skvallret :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...