lördag 17 augusti 2013

Nu är mitt hjärta helt igen

Hela torsdagen gick åt till att städa, handla lite och sen vänta. Och vänta. Och vänta. Dotterns plan landade inte förrän vid 23.30 på torsdagsnatten. Sedan fick vi vänta ytterligare på att hennes farbror skulle hämta upp henne och hennes faster på flygplatsen och ta dem hit till oss. Så när klockan var nästan 00.30 (man kan ju till och med säga att det var fredag redan!) kom hon äntligen hem igen! En hel del längre, en hel del mognare och en hel del sötare också för den delen (jag är inte alls partisk). Och då äntligen kändes det som om mitt hjärta blev helt igen. Familjen samlad. Jag vet var mina kära är precis alltid. Nära.

Igår spenderade vi dagen tillsammans. Vi hade en lång sovmorgon ända till klockan 10. Jag brukar aldrig sova så länge. Aldrig. Inte ens om jag är uppe sent på natten. Men jag tror att spänningen dagen innan gjorde att jag helt enkelt slocknade och bara sov.




Här ovan en studie av vår dotter. Hon hade själv fått välja kläder att köpa med sin faster en dag och hon valde en söt klänning och ett par skor (med klack) som hon var så stolt över. Självklart blev det lite mannekängande mitt i natten innan läggdags.

NU känns det bra igen. Och den enda vi väntar på är bebisen i magen som bör anlända om drygt tre veckor. Tiden går så snabbt!

7 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Det är ju helt galet vad stor N har blivit! Jag minns ju det där lilla pyret den där gången för flera år sedan nu då jag första gången såg henne på din blogg. Tiden rusar verkligen på.

Det går nästan att ta på din lycka över att ha din familj samlad igen. Och jag blir så glad för din skull. På något vis känns det allra bäst när hela flocken är samlad under samma tak och man får ha de man älskar nära.

Ta hand om dig vännen och krama om stora, fina N och hälsa henne att klänningen är jättefin.

Kram Lotta

Monica sa...

Åh så härligt! Och så skönt att det gått bra med de långa resorna. Förstår du andas ut nu och den där sömnen behövde du säkert. Jag kan verkligen också sova ett långpass och känna mig som ny:-), stämmer inte alls det där som sägs att äldre behöver nästan ingen sömn, nej jag är som en tonåring fortfarande, haha.
Söt hon är, gjorde ett snyggt val av klänning, det är väl det allra senaste med det mönstret om jag hängt med rätt:-). Ha det fint nu!

Camilla sa...

Skönt att bli hel igen! Bebisen vet du ju i alla fall var du har även om den inte kommit än.

Snygg klänning dottern valde.

iaz sa...

Va härligt att hon är hemma igen. Fina N! Rå om varandra ordenligt =) kram!

Anna Granström sa...

Underbart att hon är hemma igen! Jättesnygg klänning har hon också.

Och bara tre veckor kvar tills bebis kommer (give or take) Hallelujah så spännande! Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh, underbart att ha söta dottern hemma igen :)

Mrs Clapper sa...

Åh vad skönt! Förstår att du slocknade... Vad fin hon är i klänningen! SÅ söt!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...