onsdag 27 maj 2015

En onsdag i maj

Jag har så mycket att skriva om men ingen tid att skriva på känns det som. Jag skulle vilja skriva om det roliga kalas vi var på i lördags för Hs lilla vän V i en jättesöt park där vi aldrig varit (men som faktiskt nästan är "runt hörnet" i New York-mått mätt).
Eller om att jag ska på intervju på en skola nästa där jag eventuellt kan få vikariera eller få en eftermiddagstjäns (tack för rekommendationen Saltis!). Och så skulle jag vilja skriva om att det är riktigt, riktigt varmt. Sommarvarmt. Så varmt att man vissa dagar måste sätta igång AC:n för att kunna sova eller ens leva. Om jag hade tid skulle jag skriva om att terminen börjar närma sig sitt i slut och därmed också året tillsammans med de underbara barn vi haft i vår barngrupp i år. Jag kommer att sakna dem väldigt mycket i höst när skolan sätter igång! Det har varit fantastiskt roligt att få lära känna dessa barn och komma dem så nära. Alla med olika personligheter och unika uttryck. Hur kommer nästa grupp att te sig måntro? Förmodligen lika fantastisk, men just nu känns det som om de mest fantastiska barnen slutar detta år. Efter det skulle jag också skriva om att jag blivit kontaktad av en svenska som bor på andra sidan Hudson River (i New Jersey) och som föreslog en kompisdejt så snart som möjligt. Modigt och roligt! Tack för att du hörde av dig!
Slutligen skulle jag också skriva kort om att sonen ännu en gång råkat ut för en feberkramp. Igår när familjen (jag var på jobbet) var på tvättomaten för att tvätta kläder. Denna gång under mindre dramatiska förhållanden. Ändock en tur med ambulans till sjukhuset, som en dålig repris av det som hände i februari. Med lugnare och mer härdade föräldrar som tog det kallt (med hjärtat hårt bultande ändå) men med en syster som upptäckte och larmade pappa om att brorsan krampade. Vi fick hjälp av fina människor och en tur till akuten. Vi kom hem sent och tog ledigt idag för att vila lite från jobb och skola. Sonen är febrig, men vid gott mod!


4 kommentarer:

iaz sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Kramar till dig! Och familjen! Det har ju hänt lite fina saker, kompisdejt minsann, härligt! Min närmaste vän här nere har jag sen jag vågade fråga om en kompisdejt så man vet aldrig vad som kan hända =) Kram till lilla H från tant M <3<3<3<3

Monica sa...

Hoppas du får lite semester du med och att det blir riktigt roligt att komma till Sverige sedan även om det är mycket jobb runt en resa också med två barn. Men hoppas allt går som en dans:-). Usch, hemskt med feberkramper, väldigt skrämmande för både er och lille gossen. Tror det försvinner sedan, vad säger de på sjukhuset? De måste ha mycket erfarenhet av sådant. Sköt om er alla, kram<3<3<3

Saltistjejen sa...

Åååå så roligt att du ska på intervju!!!
Hoppas hoppas hoppas att det går bra! Inte bara för dig utan att du också gillar det du får se och veta om skolan. :-) Och hälsa mer än gärna från mig om du känner att det passar. Och OM du har tid att titta in i Purple Room så gör det och hälsa o krama dem från mig!!!
Fy så läskigt med Lillebrors feberkramper. Hoppas verkligen att han snart "växer ifrån sådana". För jag gissar att det är mest små barn som får sådana kramper?
Kul med kompisdejt också. Jag saknar dig och dina barn Trillingnöten. Ibland känns det som om vår tid i NYC var en utopi och jag saknar staden och mina vänner där så himla mycket. Även om jag när jag bodde där också kunde längta bort ibland.
Många kramar till dig och familjen! Och Lycka Till igen inför intervjun! Hör gärna av dig efteråt och berätta lite mer om hur det kändes och vad du tyckte. Antingen via email eller FB-mess.
KRAM igen!

Camilla sa...

Det känns konstigt att läsa att du har det så varmt. Här fryser vi fortfarande trots att det är juni. I helgen som gick när vi hade scoutläger så hade jag ullunderställströja på mig hela dagen utan att det var för varmt. Det är tydligen kallaste maj sedan 1877, så vi har rätt att klaga lite.

Lycka till på intervjun!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...