lördag 21 mars 2020

Karantän

Från och med imorgon kväll har vi i NY officiellt karantän. Alla som inte är "nödvändig" arbetare ( som läkare, sjuksköterska etc) måste stanna hemma. Man får bara gå ut om man verkligen måste, som för att handla mat. Detta är på riktigt. Och vi vet inte för hur länge.
Ungarna börjar skola online på måndag och jag, efter mitt lov, kommer också att jobba hemifrån för min skola. Min situation är lite annorlunda eftersom de barn jag undervisar är så små. Vi försöker att hitta ett sätt som fungerar för oss.

Andra tider är det! Så många gånger som jag skämtat att det skulle vara skönt att ha ett jobb där man kan jobba hemifrån. Eller som att "haha! Tänk om vi förskollärare skulle börja jobba hemifrån och typ Skypa barnen!". Ja, vi är där nu!

2 kommentarer:

iaz sa...

En märklig situation i många länder, vi kan bara göra vårt bästa för att förhindra mer spridning. Hoppas det går bra med hemundervisningen, både din och barnens. Kram!

Malin sa...

Ja, vilken konstig tid vi lever i. Här får man gå ut men skall hålla sitt avstånd. Nästan allt är stängt. Dock får affärer som inte ligger i en mall ha öppet men många är stängda ändå för att värna om sin personal. Matvarubutiker är öppna så klart. Restuaranger får bara köra ut eller ha hämtmat. Vi håller oss mest hemma. Går promenad med hunden. Tur för oss att maken kan jobba hemifrån. Barnens skolor stängdes i måndags. Äldste sonens är nu online även hans college kurs kommer online efter påsklovet. Yngste sonens är mer som fritids så de har helt enkelt lov.
Så svårt att avväga. Hur länge kan man ha allt stängt innan ekonomin kollapsar?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...