lördag 9 april 2011

Mirakel

Igår skrev jag mitt inlägg i vredesmod. Jag var så arg och förbannad och upprörd. Som tur är rinner det av en ganska snart och nya lösningar finner plats i den tidigare så omrörda och glödheta hjärnan. När jag ringde SJ fanns det inget annat sätt att ta sig till Stockholm än med ersättningsbussen. Istället satte jag mig  på tåget mot jobbet. När konduktören kommer tjuvlyssnar jag på en konversation med en annan passagerare som också skulle till Stockholm. Tydligen skulle det gå ett tåg från min jobbstad till Stockholm inom en kvart från det att vi kommit fram till stationen! Varför sa de ingenting om det när jag ringde? Borde inte det vara det självklara? Så jag tog en chansning och hoppade på det tåget. Det var framme 7 minuter innan konferensen skulle börja på Chinan. Så jag tog min apostlahästar och såg till de att de galopperade som de aldrig galopperat förut. Jag flög fram genom staden och hann fram bara fem minuter efter att introt börjat! Fantastiskt! Och hela dagen var så bra! Jag lärde mig massor som jag kommer att ta med mig.
Lunchmaten var väl så där. Fast vi åt på Berns salonger var maten medioker. Okryddad lax och lite ris. Som tur var fick jag två fina bordsdamer i form av två äldre kvinnliga lärare från Luleå med fantastisk humor. När jag blir äldre ska jag också bli en medelålders dam från Norr. Dessutom fick jag ett annat perspektiv på mina tågproblem. De skulle flyga från Kallax till Stockholm igår, en resa på en timme. Planet fick flygförbud på grund av dimma och de satt fast i planet i 7 timmar!
Jag ska inte klaga.
Sista föreläsningen skippade jag faktiskt för att hinna till ett tidigare tåg. Och vad glad jag är för det för efter att jag kommit iväg, stannade tågtrafiken i Stockholm igen!

Nu är det helg och idag ska vi på teater på biblioteket med lilla N. Det är första gången vi är på nåt sånt och det ska bli spännande. Solen skiner och livet är lite lättare idag. Ha nu en trevlig helg, det ska jag!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men vilken tur du hade! Hoppas det bli kul på bibblan. Jag ser framemot att få se vårt splitter nya bibliotek idag...invigning och mingel idag, samt mycket annat kul händer där.
Skön helg på dig!

Monica sa...

Skönt det löste sig, annars fy vad du grämt dig om du missat allt.

Steel City Anna sa...

oj vilken helomvändning :) ku att det löste sej!

Trillingnöten sa...

Alla: tack! Verkligen en helomvändning! Skam den som ger sig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...