lördag 16 april 2011

Påsklov!

Jag kan inte riktigt fatta att jag ska vara ledig en vecka nu. Jäklar i min låda vad det flög veckor och dagar, timmar och minuter! Jag ska bara njuta, ta det lugnt och börja skriva på min barnbok. Faktiskt. Nu är det dags. Dags att ta tag i den dröm som legat och pyrt så länge, som knackat på då och då och velat komma ut, men som ändå inte fått den näring och uppmuntran som behövts. Nu ska ta mej sjutton i alla fall drömmen påbörjas.
Annars hoppas jag på sol och fina dagar, mycket gos med familjen, mycket träning och en hel del läsande, god mat och mysiga hemmakvällar.
Faktiskt ska jag gå och göra  lite frukost och våga mig på att börja med boken redan nu. Tänk!
Trevlig lördag mina vänner!

Bild lånad.

10 kommentarer:

Min plats i solen sa...

YES!!! Äntligen! Vad glad jag är för din skull att du nu äntligen sätter rumpan på stolen och tar tag i den där barnboken som måste komma ut ur dig. Det är dags nu vännen och jag hejar på dig och stöttar dig hela vägen. You go girl! :) Jag tycker allt att vi bestämmer oss för att om något år så ses vi på Bokmässan i Göteborg när vi är där och signerar våra böcker. Och Anneli (Trying to follow my dreams)finns självklart också där då och signerar och förhoppningsvis vill även hon träffas för en fika. ;) The sky is the limit, eller hur? :)

Skriv och ha ett fantastiskt påsklov!

Kram Lotta

sara sa...

Lycka till med bokskapandet. Det kommer gå galant. Hoppas på att få se ett exemplar i bokhandeln sen. Då kommer jag garanterat köpa en. Och ta inte för lång tid på dig, så att mina barn hinner växa ifrån barnböcker. :)

my sa...

Oh vad härligt! :) En lyckospark från oss här nere, passa på att njuta riktigt ordentligt.

Monica sa...

Roligt och innehållsrikt påsklov önskas! Och det ser ut som det blir så:-)

Steel City Anna sa...

Lycka till med boken :) Tänk att det nästan är påsk, jag har inte hängt med alls.

Anneli Stålberg sa...

Åh, vad glad jag blir!
Jag håller med Lotta. Snart ses vi allihop på bokmässan. Vi kommer att ha så mycket att prata om över en fika.
Klart du ska sikta på månen. Stärnorna är inte fel de heller :)
Stort lycka till!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vad härligt att ha påsklov! Och kul med dina barnboksplaner! Lycka till!

Emma sa...

Hurra, heja dig! Här har du en kund redan innan den är färdig!

Trillingnöten sa...

Lotta: TACK för din uppmuntran! Det stärker verkligen och gör att jag vill komma igång ännu mer. Och det är klart att vi alla träffas på bokmässan!! :) Det är givet!

Sara: Men du räknar väl med barnbarn också :p haha...nej, då den ska vara ute inom ett par år!

My: TACK!

Monica: Jag jobbar på det :) Ha en fin vecka du med!

Anna: Tack! Jag vet! Hur snabbt får det gå? Är detta lagligt?

Anneli: Tack! Jag ser fram emot vår bokmässanträff! :) Och stjärnorna, jösses, kanske ännu bättre än månen?

Karin: Tack! Ha det fint idag!

Emma: Tack! Perfekt. Jag har snart sålt slut på första upplagan, så det här bådar gott!

Katarina sa...

Ha ett härligt påsklov!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...