måndag 5 april 2010

Snart tar jag examen

Först kommer lite bilder på det goda vi åt igår. Cross buns, kladdkaka de luxe, och så syrrans enorma påskägg som hon och hennes man tog med.




Efter mycket hårt arbete sedan i fredags kommer jag i dagarna som kommer att kunna ta ut min husmoderslicens. Den är jag verkligen värd. Efter X timmars storstädning och jagande av dammråttor, putsande av fönster, tvättning av kläder och annat löst och bakning till påsk är det snart dags. Idag kommer jag att påbörja gardiner. Ni hörde rätt. Jag kommer att sy gardiner till sovrummet. Det får bli min examensuppgift helt enkelt. Kan jag i alla fall knåpa ihop nåt tygstycke som kan hänga i fönstret, då får jag godkänt och får ta ut min examen. Sedan är det bara att börja använda förkläde vid matlagning och städning, prenumerera på Allers och andra veckotidningar, läsa Se och Hör samt bli ett fanatiskt Martha Stewart-fan. Pricken över i:et. The icing on the cake. Grädden på moset.

Efter tvättningen igår fick N tag på min nytvättade mössa. Visst ser hon ut som ett litet troll?






3 kommentarer:

Ida sa...

Ja det var en söt liten trollunge =) Lycka till med gardinerna!
För första gången på jätte länge blev jag inte super sugen när jag såg bilderna på de där smaskiga bakelserna... kan det bero på att jag har påskmat upp till hakan hahaha. Men jag kanske tittar in i morgon och dåååå kommer jag vilja baka igen =)

anna sa...

ja, jag har fortfarande anställningen kvar i kommunen men det betyder ju oxå att jag kan få jobb vart som helst i kommunen. men i dagens läge ska man väl vara glad att man har jobb överhuduvtaget...

lycka till med examens arbetet!

anna sa...

gott :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...