måndag 12 april 2010

Vårpromenad

Igår kom solen äntligen fram ur molnen! Jag kände mig lite smått som en vampyr efter alla dagar i mörker och rusk. Det tog liksom ett tag för ögonen att vänja sig vid allt ljus. Efter alla sysslor som vi var tvungna att göra, ni vet tvätt och städ och sånt roligt, gick jag och dottern på promenad genom stan och parken. Hon gick hela vägen lilla gumman. Fantastiskt. När man går med henne får man alltid träffa en massa roliga människor. Först träffade vi på en kvinna med en gullig hund som vi hälsade på. Den här kvinnan gick omkring vid vår å och samlade skräp som kommit upp ur snön som nu är försvunnen. Vilken människa! Hon klagar bara inte som mig utan gör nåt åt saken. Fantastiskt.
Genom stan gick vi och träffade på stans coolaste grabbar som sa till varandra när vi passerade "Vilken jäkla söt unge!" Status liksom.

 Givetvis kanske de blev impade på hennes barbietelefon hon hade i handen. Lite avundsjuka kunde jag ana i deras coola röster...
                                 Ibland är det svårt med balansen. Speciellt när man försöker marschera.


                                                        Humle och Dumle på äventyr.


N på parkbänken som kommit upp ur snön.
 
Vi satt tillsammans en stund och beundrade våra vårskor. Givetvis var N tvungen att prata i telefon titt som tätt. Hon är en upptagen tjej. När vi nästan var hemma stötte vi på två äldre damer som var ute på promenad. N traskar upp till dem med oförställd glädje och ler med hela ansiktet. Damerna blev överförtjusta. Deras hjärtan smälte och hamnade i en hjälplös pöl framför N. De pratade och hade sig. Sedan frågade en ac damerna om N liknade pappa (vilket hon gör) mest. Jag sa ja, han är lite mörkare än vad jag är :p. Damen blev om möjligt ännu mer förtjust och lyste upp - Invandrare som jag! ojojoj!! Och så pratade hon med väninnan om detta medan de gick bort mot stan.
Och vilken glädje när vi kom hem till vår gård igen och N såg att lekplatsen uppenbarat sig ur snön. Hon gav upp ett litet ljud och "sprang" över gräsmattan för att betrakta underverket. Lyckan är gjord!

3 kommentarer:

Malin - Mamma till Lily sa...

Ja, jag ser att hon växt som bara den :) Himla söt är hon! Hur gammal är hon nu?

Ja det blev en Lily.. som det var tänkt från början, men tog mig nästan 2månader att bestämma mig. Jobbigt det där med namn.. Det är ju inte som med husdjuren att man kan döpa om dem 100ggr om man ångrar sig ;)

Härliga bilder. Dem där blå blommorna.. dem såg jag massor av i skåne förra året. har nog några bilder på dem också i min blogg någonstans.

Nu ska vi dra till min mamma. Är så fint väder ute och jag orkar inte sitta inne mer nu. trots att jag nu också blivit förkyld.
Få andas lite friskluft kan ju inte göra det hela värre.

Hoppas ni får en fin måndag!

Ida -wwiw.lippstick.se sa...

Vila underbara vårbilder och N är för skön, väldigt söt! Och vilken härlig promenad!
/ Kram Ida

freja sa...

åh va vårigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...