torsdag 17 november 2011

Sexy-time!

Hoppas ni inte blir besvikna nu vänner, men det handlar inte om den sortens sexy-time (inte ens Borats version). Jag vaknade i morse med en begynnande halsont och lite snuva. Trots mina tappra försök med att överdosera Echineagard, har förkylningen fått grepp. När halsen är skör och näsan alldeles rinnig och hemsk, då känner man sig verkligen inte sexy. Det känns som om hela skallen är fylld med snor. Mysigt.

Idag ska jag dessutom till hudläkaren. Den som har fruktansvärt bra minne kanske kommer ihåg att jag för drygt två månader sedan skulle gå till familjeläkaren för att kolla upp nåt och det besöket tog några minuter för de konstaterade direkt att det var hudklinikens område (Hellooooooo!! Oskolad som jag är inom detta område, men jag fattade detta redan FÖRE besöket). Jag fick en kallelse ganska snabbt. Det stod att jag skulle få en tid inom tre månader och det tog ungefär hälften av den tiden. Cred!
Så idag på morgonen ska  jag dit.

Dessutom har vi ju en ny rektorperson på skolan. Hon ska tydligen inte vara kvar utan mer styra upp till en ny rektor kan anställas som ska bli permanent. Nu går hon runt på skolan och observerar, antecknar och planerar. Allmänt barsk och organiserad, men trevlig på sitt sätt. Idag under dagen ska hon gå igenom situationen med oss och göra planer för framtiden. Det känns positivt samtidigt som det är en stor omställning.
Ja, och så har vi ju utvecklingssamtalen som hopar sig. 15 familjer som med spänning väntar på att få prata med mig. Jo, så var det ju jul snart? Eller? Jag har helt tappat julkänslan. Den måste tillbaka pronto! I helgen sätter jag upp mina ljusstakar. Så får det blir. Med förkylning kan jag ju inte träna, men jag kan i alla fall städa och dekorera...
 Let the day begin!

Julen i NY 2008...awww....

11 kommentarer:

Monica sa...

Att du vågar med en sån rubrik, nu blir det många extrabesök;-). Vet inte vad du ska hälla i halsen, jag avskyr sveda där, försök med massor med citrus, pressade citroner rakt ned bara, lite gurgel med saltvatten före. Kan vara bra med barska rektorer om hon vet vad hon gör;-), såg kollegiet på en släktings gymnasium nyss, de såg ut som hundraåringar minst allihop;-) och sen han ung och sportig, undrar hur det ska bli i framtiden om det kommer några nytillskott. Lite synd är det om eleverna också ibland. Din NY-jul ser fin ut, vacker julgran, nu får du ta tag pyntandet här med. Upp med allt på en gång så är det gjort:-), nu behövs det som bäst tycker jag. Och krya på dig!

Villa Frejas bokblogg sa...

Krya på dig.
Vilken fantastisk fin julgran :)

Katarina sa...

Krya på dig!

marina sa...

Skönt att det var 2008 års gran, nu blev jag lite orolig...;)
Krya på dig!

ZtorZillen sa...

Åh, va mysigt med snart jul..har inte heller ngn julkänsla just nu! Krya på dig!

Duktiga Tjejen sa...

Lycka till hos hudläkaren! Jag håller tummen.

Lite lustigt att du tappat julkänslan innan en annan ens har hunnit få den;)

Mariah sa...

hoppas förkylningen ger med sig och att det går bra hos hudläkaren :)

Saltistjejen sa...

Hoppas du kryar på dig snart! Så jobbigt och tråkigt att vara sjuk!
Skönt att det verkar bra med den här nya "rektorn". Sådant kan ju antingen bli väldigt bra som ett stöd, eller så kan det bli en negativ stress. Allt beroende på hur personen är och hur den gör sitt jobb.
Och ja julkänslan saknas här med. Men främst för att vädret är sååå varmt!!!! Vill ha lite mer rimfrost nu tack! :-)
Kramar!!

Steel City Anna sa...

Kaneldoftande ljus och massvis av apelsiner rekommenderas för julkänslebrist och tänd adventslusstakarna :)

Anneli Stålberg sa...

Har du tappat julkänslan redan innan decembers början?! :) Vilket jobb ni lärare har med alla utvecklingssamtal, jag tycker att ni är helt fantastiska :) Krya på dig!

Johanna sa...

Fy, segt. Krya på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...