lördag 2 juni 2012

Battle of the neighbors

Under gårdagskvällen följde jag grannarnas hårda musikkamp, kanske kan bli en ny programidé? Ena grannen laddade CD-spelaren (finns såna nuförtiden förresten?) med nån slags jazz med mycket saxofon. Eftersom jag själv inte är bevandrad i jazzvärlden har jag ingen aning om vem som fick äran att spelas denna kväll. Jazz som jazz är det lite för mig. Den andra grannen drog på 80-tals klassikern "Nothing compares to U" med Sinnéad O'Connor på högsta volym. Sen emellanåt blev det liksom helt tyst och med spänd förväntan satt jag i soffan för mig själv och gissade vem som skulle börja spela vad och vem som skulle börja.


Här ovan har ni vinnaren. Grannen vägg i vägg krämade på med denna och liknande sånger. Till slut överröstades 80-talsfantasten rejält. 


Mycket exalterande en fredagkväll! Mycket mer spännande än så blir nog inte mina fredagkvällar för övrigt. Förutom om jag tränar. Det kan bli väldigt spännande. Speciellt om dottern preppat golvet med såpbubblor vilket händer då och då. Stabilitetsträning får en helt annan innebörd.

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jazz är inte min tekopp så jag hade föredragit vinnaren :)

Marina sa...

jag har lite svårt för jazz, så för min del hade jag nog föredragit 80-talsdiggaren...att du inte ställde upp själv i denna fredagssysselsättning!? vem vet, du kanske hade kunnat manöverera ut dom båda två!

Västgötskan sa...

Hihi! vilken underhållning. :-D

Emma sa...

Ha, sådant där brukade grannen ovanpå mig göra när jag pluggade och bodde i studentkorridor! Tyvärr var det oftast mellan 3 och 5 på morgonen... Grr!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...