söndag 28 april 2013

Har jag närt ett Darin-fan vid min barm??

I morse vid frukosten frågade N om vi kunde lyssna på en låt. Låten skulle låta så här:

- I wanna dance with somebody, I wanna kiss with somebody, I wanna marry with somebody...

Okay? Med den melodin som N sjöng så lät det som en gammal 80-tals dänga med Whitney Houston. Kanske med något annorlunda text.
Jag letade fram Whitneys video på datorn och mycket riktigt så var det den låten MEN det skulle INTE vara hon som sjöng den. Istället skulle det vara en kille med mörk mustasch som sjöng...
Vi kollade på TV-serien "Glee"s version, men icke. Vi hittade en man som också sjöng den, men han hade ingen mustasch.

Till sist sa N att hon kunde minsann leta upp den själv. Hon tröttnade på min inkompetens.
N tog fram Bolibompas hemsida. Där såg jag en av programledarna som råkade ha lite mustasch (skäggstubb) och utopade:
- Där är han ju!
- Men mamma, that is not a star, that is Janko. 
Eh, sorry?

Sen klickar hon vant in på den sidan hon sökte (Malins mello där hon intervjuar de medverkande i melodifestivalen) och klickar på det program där DARIN var med. Det var HAN hon sökte efter, killen med mustasch!
3 minuter in i programmet får man se Darin som fyraåring där han sjunger - I wanna dance with somebody!

Inte nog med det, hon kunde sjunga till ALLA Darins låtar...

Nu tittar hon på Erik Saades program...och säger: I like that boy. 

What to do?!

9 kommentarer:

my sa...

Hahahahaha, gillar starkt! Härligt med målmedvetna och envisa ungar. :) håller tummarna flr dig att du i alla fall slipper belieber-tendenser osv senare...har ett par beliebers i skolan. Suuuuuuuuuck!

Casa Annika sa...

Det känns kanske inte så nu, men jag lovar, det KUNDE ha varit värre.

Maria sa...

Haha men det är ju söta killar ju!! Och de sjunger faktiskt helt ok! Jag tycker du ska vara stolt att hon har så god smak!! ;)

Martina sa...

Här hemma är det "baby baby baby Oooh baby baby..." Osv som gäller. Dottern ska tydligen gifta sig med Justin Bieber... 5 år i sommar... Jag säger då det :-)

Marina sa...

Jag kan bara upprepa det någon tidigare sagt, tro det eller ej, det kunde varit värre...

Monica sa...

Hon är underbar:-), ungar är en eller många kryddor i livet!

Anna Granström sa...

Men jag gillar Darin, vilken röst! <3

dorro sa...

Hahahhahaah! Vad gullig hon är Darin och Saade funkar väl rätt bra tycker jag. Låt henne hållas :D

kram

Lisa sa...

Hahaha, en MAN med MUSTASCH!? Barn är riktigt roliga...:)

Och nu har jag äntligen hittat din adnra blogg! Det tog ett tag;)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...