söndag 13 september 2015

I Sverige

När vi var i Sverige passade vi på en dag att besöka dotterns förskola där hon var i 1.5 år innan vi flyttade till New York. Det kändes först lite konstigt och jag vågade nästan inte gå in på förskolans bakgård. Tänk om de inte skulle känna igen oss! Just på gården såg jag till en början ingen lärare som jag kände igen, men så plötsligt dök det upp ett bekant ansikte! DÅ kändes det genast lite bättre. Hon välkomnade oss med öppna armar och visade oss till dotterns avdelning och hennes lärare som alla var kvar! Det var fantastiskt att se hur de kom ihåg dottern och att de blev så glada att se oss! Ännu roligare var ju också att få presentera lillebror! Han trivdes som fisken i vattnet och gick loss på leksaker och böcker och trolldeg. Och dottern kom ihåg både lärare och rummet. Hon frågade efter sin favoritleksak; pippihuset som hon alltid brukade leka med.
Jag är verkligen glad att vi gick dit och hälsade på! Det är en fin förskola det där och mycket fina lärare som jobbar. Lärarna lovade att de är kvar när vi kommer nästa gång ;)

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är nu 5 år sedan vi lämnade barnens förskola. Två av tre lärare är kvar, men nästan ingen familj vi känner. Syskonen är för gamla de med så det är nya familjer. Vi brukar alltid gå dit på deras årliga auction men i våras var vi inte hemma och nu blir det nog inte mer:(
Det ligger klar nära så vi kan peka ut ibland. Det kommer att blir svårt om två år då sonen lämnar sin grundskola. Jag hade ju trott att jag skulle få lite fler år, men så blev det ju inte iom byte av skola för den yngre sonen. Men det är ju så det skall vara, livet går vidare. Nya utmaningar, nya vänner och intressen.

iaz sa...

Va härligt att de mindes ☺ Bra lärare 😉

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...