tisdag 25 juli 2017

Back to the hamster wheel!

Efter två utsökta semesterveckor är jag tillbaka på jobbet! Men frukta icke! De närmsta veckorna ska jag inte jobba ihjäl mig. Vi jobbar tre dagar i veckan en månad framöver och jag har dessutom en semestervecka kvar som infaller om tre veckor. Jag ska inte klaga.
Jag var ledig igår måndag,  jobbade idag tisdag och är sedan ledig imorgon onsdag för att därefter jobba torsdag och fredag. Inte illa!

Vi har haft två fina och avslappnade veckor med dagsutflykter och besök från svärsyster med familj. Givetvis kommer vi att fortsätta sommaren med mer dagsutflykter nu när jag är ledig fler dagar i veckan. Imorgon ska vi t ex åka till Brooklyn Bridge Park. Där har vi aldrig varit. Nån dag ska vi åka till den lokala poolen och nån mer stranddag kommer säkert. Här är det ju varmt och skönt långt in i september/oktober! Faktiskt skönare i september då man slipper den höga luftfuktigheten!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Att jobba tre dagar i veckan låter alldeles lagom, i alla fall som en mjukstart efter semestern. Jag börjar jobba på måndag efter tre sköna semesterveckor. Å andra sidan jobbar jag sju dagar innan jag är ledig tre extra dagar igen, så det är också en bra mjukstart.

Steel City Anna sa...

Låter bra!

Malin sa...

Vi hade katt ett tag när jag var liten, men vi flyttade utomlands och kunde inte behålla den. Vi har haft hund men bara när vi bott utomlands och egentligen mer som vakthund än som husdjur. När jag träffade min man som vuxit upp med både en massa hundar och katter på landet, så tänkte vi att vi slår till och skaffade oss en rottweiler. Baileys levde i nära 13 (!) år. Det blev några hundfria år innan vi för 4 år sedan slog till igen med en ny rottweiler. Hundar är underbara, men man blir ju så bunden vid att vara hemma och så kostar de en massa. MEN skulle inte byta för världen och eftersom jag inte jobabr utanför hemmet så går det ju bra. Tycker att hamstar luktar;)

iaz sa...

Alltså, det är skönt med semester, verkligen, men samtidigt är det skönt att komma tillbaka till vardagen och rutiner igen. Jag har nu 2 dagars semester kvar, men känner mig ändå redo att börja jobba igen. Har en veckas semester till i slutet av augusti, så det ska bli skönt ;) kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...