söndag 26 december 2010

Juldagen

Igår var det juldagen och vi firade lite ensamma jag, maken och dottern. Vi hade en supermysig dag hela dagen. Vi öppnade paket på morgonen, åt pepper pot (en speciell kötträtt som äts med ex vörtbröd) och började tillaga kalkon. Det var första gången vi gjorde kalkon och det blev mycket lyckat! Till det gjorde jag tranbärssås (också första gången) som blev jättegod tillsammans med stuffing (gjord på cornbread och chorizo) och kalkon-gravy.
Vi tittade på "Love Actually" under tiden kalkonen var i ugnen. Den var olika bra som alltid! En fantastiskt rolig och mysig film som verkligen blivit en klassiker. På kvällen kikade vi på "Happy Feet" och när N gått och lagt sig såg vi på "Babel" med Cate Blanchet och Brad Pitt. Efter det var jag helt slut så jag gick och sov.





Idag blir det back to normal. Städa, tvätta och gå till gymmet. Det blev en och annan pepparkaka för mycket i helgen tyvärr. Typiskt. Det är bara att gå vidare med livet och kämpa på.

6 kommentarer:

Mrs Clapper sa...

Mums vad gott det lät med den stuffingen!Skönt att bara fira själva så också, det kan lätt bli lite mycket under julen...
Hoppas ni får fina mellandagar! Kram!

Katarina sa...

Vad mysigt det låter!Fina bilder!

God fortsättning!

Saltistjejen sa...

Låter jättemysigt!!!!!
Kul att kalkonen blev så god. jag har ännu aldrig gjort ngn egen utan haft turen att bli bjuden de ggr det varit kalkondags.
Stor kram och jag tror nog att dina pepparkakor snart försvunnit! :-)

Camilla sa...

Det är inte det vi äter mellan jul och nyår som vi blir tjocka av. Det är det som vi äter mellan nyår och jul som vi blir tjocka av.

Verkar som ni haft en mysig julhelg.

Trillingnöten sa...

Mrs C: ja, man behöver lite tid för sig själv också. Hoppas du och Jon har det fantastiskt!

Katarina: tack! detsamma till dig!

Saltis: Visst är det skönare att bli bjuden! Det var en lång process med den där kalkonen. Det var absolut värt det :)

Camilla: Då ligger jag risigare till :) Men du har så rätt!

Min plats i solen sa...

Vilken underbart mysig jul ni hade och vilka ljuvliga bilder på N och ert julfirande. Jag kan tänka mig att hon tyckte det var helt ljuvligt med alla julklappar och allt julfirande. Visst är det så att julen får en helt ny betydelse och glädje då man får barn? Glittret och förväntan i deras ögon slår allt. :)

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...