måndag 21 mars 2011

Allt och ingenting på en måndag

Måndag. Som vanligt flyger helgen bara förbi. Man hinner knappt säga hej innan det är dags att säga adjö igen.
I dag på morgonen har jag sällskap av dottern i soffan. Halv sex på morgonen. Hon är förkyld och kan väl inte sova längre helt enkelt. Jag satt vid datorn när jag hörde knackningar från hennes rum. Så jag gick dit och öppnade dörren. Där finner jag min dotter som står färdigklädd i mörkret. Strumpbyxor, kjol och linne minsann. Hon tog det säkra före det osäkra och såg till att vara klädd och redo i fall att jag sa att det var okej att komma med ut. Det får nog bli en tupplur i eftermiddag för hennes del.


Idag är det faktiskt måndag och jag är glad för att:


  • man numera slipper frysa dygnet runt på grund av kylan ute. Att slippa frysa genom ben och märg vare sig man är inne eller ute känns underbart. Frihet!
  • solen så gott som alltid är molnfri och lyser upp tillvaron.
  • vi ska få lägenheten fixad alldeles lagom till vår! Vilken uppfräschning. Nu väntar vi bara på ny spis och nytt kylskåp också.
  • jag har fått tag på två bra böcker som jag läser just nu och som jag knappt vill lägga ifrån mig. Återigen är jag tacksam att jag åker tåg och får läsa hela morgonen i princip.
  • dotterns förkylningar verkar bli kortare och kortare samt lättare. Tidigare brukade hon spy i tre dagar för att slemmet retade hennes hals, men nu hände en pytteincident första dagen bara...Det går framåt.
  • jag har en underbar, fantastisk, otrolig familj som alltid finns där!

11 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - 14 mån mellan barnen sa...

Det är något med barnen nuförtiden, tror jag. Här har vi vaknat innan halv 6 flera dagar på raken..... GÄSP.

Men underbart när de hittar på saker på morgonen ändå. En egen charm.

Monika Häägg sa...

Vilken liten underbar tjej som står där i mörkret och har tagit på sig kläderna.
Och så kul att ha två bra böcker att läsa. Jag försöker stjäla till mig små stunder med mina vampyrböcker. Läser 4:e boken nu och har nästan läst 450 sidor på en dag. Tyvärr blir det inte mycket annat gjort...

Saltistjejen sa...

Hoppas att lilla N snart är bättre! Det är så jobbigt när de är sjuka. man tycker så syn dom dem men kan inte riktigt hjälpa. Skönt ändå att ni ser att hon inte mår riktigt lika dåligt längre när hon blir förkyld.
Stor kram!!

Steel City Anna sa...

Helgerna går så fånigt snabbt, det är nästan så jag redan har glömt den :)

Freedomtravel sa...

Sådär skulle man tänka oftare! Fast ibland gör jag nog faktiskt det. Man har ju faktiskt väldigt mycket att vara glad och tacksam över!

Monica sa...

Vad duktig hon är lilla stumpan och gullig, hoppas förkylningen försvinner fort!

Anonym sa...

Happy that N is feeling better. So cute getting dressed-just in case-proactive. Smart too! But nice that she gets some mommy time before you are both off to school. Have a fabulous day and enjoy your books.
N's Nana

Trillingnöten sa...

Skrotis: Halv sex är lite tidigt om man inte måste gå upp :p

Monika: Jag älskar verkligen såna dagar när man bara kan läsa och försöka ett och annat :)

Saltis: Eller hur! Superjobbigt!

Anna: haha, samma här! Var det någonsin lördag?

Freedom: Man har ju det om man tänker efter ordentligt :)

Monica: Hoppas jag med!

Nana: That's true. I enjoy seeing her before I go to work and now she doesn't get too upset when I leave in the morning! Hugs

Emma sa...

Vad för böcker?

Trillingnöten sa...

Emma: Tre sekunder av Rosberg och Hellström och The Passage av Cronin. Jättebra!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Härligt att ha så mycket att vara glad över!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...