söndag 6 november 2011

Nu är det fara och färde

Jag vet att jag är dum. Enormt dum. Och nu har dumheten spridit sig över ansiktet. Jag hade en stor finne på väg vid sidan av näsan. En sån där som ligger under ytan och som gör ont. Den var väldigt svullen och röd. Jag klämde lite. Och lite till. Och lite till. Kändes som den skulle försvinna. Det gjorde den, i alla fall lite, men svullnaden har spridit sig något under och runt ögat. Förmodligen på grund av min idiotiska klåfingerhet. Blir det inte bättre under dagen får jag nog kontakta läkare. Fy tusan. Lesson learned. Pilla inte i onödan helt enkelt. Nu får jag se ut som ett monster idag. Aldrig i livet att jag går till dansen med dottern och ser ut som jag blivit slagen...maken får ta det istället.
Sur söndag är det idag.

Perfekt dag att bli förärad en Liebster blog-award av underbara Kim, och så kommer det kanske nya besökare som ser detta negativa inlägg! :) Sorry. Scrolla ned till nåt mer positivt och mindre äckligt tack!

12 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Ooo, det där gör ju så ont, stackare.

Hanna Lans sa...

Haha, jag scrollar, jag scrollar! (Fast jag vet att du brukar vara mer positiv än såhär.)

Marina sa...

Att inte pilla på sådant, det är något vi alla vet att man inte ska, men ändå gör! Hoppas det försvinner av sig själv, utan inblandning av läkare och ha en bra fortsatt söndag :)

Katarina sa...

Piller maja.. Visst vet man att man inte ska greja med sin akne, men vadå, ibland kan man inte hålla fingrarna i styr!

Kram

Min plats i solen sa...

Åh, jag känner hur det kliar i fingrarna! Jag är ju recis likadan. Finne, skorpa, myggbett och you name it - jag är där och pillar. Det går inte att låta bli. Trots att jag vid 39 års ålder borde veta bättre. Men du vännen, du får försöka se det positivt och glädjas åt din inflammerade finne. Om några år kommer vi sakna de där finnarna och önska att vi kunde få dem åter så att vi kunde få känna oss lite unga. ;)

Gratis till awarden! Du är värd alla awarder som finns du härliga kvinna!

Njut nu av din söndag och låt bli att titta i speglar. Och låt bli att pilla mer nu. ;)

Kram Lotta

madeleine sa...

Min mamma brukar alltid säga åt mig att i n t e pilla i ansiktet, för då kan bakterierna komma in i de fina kärlen man har i ansiktet och vips så får man typ en böld eller nåt i den stilen...tror det var så hon sa :)

my sa...

Hah, stackare! Hoppas det går över snabbt, störiga finnar är aldrig skoj.
Och hoppas du kan njuta av din söndag i alla fall. :)

Monica sa...

Du kanske kan badda med något, kallt eller ljumt kamomillte är bra, väl koncentrerat så det ska inte vara så mycket vatten vid tillagning. Hoppas det går tillbaka, aningens zinkpasta kan hjälpa med.

Camilla sa...

Hur vet man när man pillar i onödan. Ibland är det ju en bra ide att pilla lite. Det är ju inte förrän efteråt som man vet om det var i onödan eller nödan.
Hoppas det löser sig för dig!

Anneli Stålberg sa...

Men i morgon är det måndag och en ny härlig måndagslista :)

Anonym sa...

Klokt att skicka mannen till dansen, man kan ju inte gå ut och se ut HUR som helst...!:-) Varmt grattis till awarden!

Saltistjejen sa...

Oj! låter som om du fått en liten infektion? Hoppas att det blir bättre snart och att svullnaden lägger sig.
Kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...