onsdag 25 maj 2011

Just nu...

  • inser jag att det bara är tre veckor kvar av min socker-och skräpmatsutmaning. Jag har alltså så gott som, klarat 9 veckor utav 12 utan socker och annat "skräp". Jäklar i min låda!
  • undrar jag varför det blåser så mycket och har gjort hela veckan? Är det vulkanen som ser till att askan sprids så långt som möjligt mån tro? Det får gärna sluta. Helst igår.
  • längtar jag efter att få se "Pirates of the Caribbean" nummero 4. Depp gör ju en fenomenal kapten Sparrow. Faktiskt enda "måste-se" filmen i sommar så långt.
  • hoppas jag att lilla dottern mår bättre idag. Hon vaknade i går morse och hade fått upp all mat hon någonsin ätit (enligt maken i alla fall) i sängen. Och spydde och hade ont i magen halva dagen. På kvällen verkade hon bättre. Vi får se idag.
  • är det bara fyra veckor kvar till semester. Aldrig har semestern varit så efterlängtad som i år.Börjar jag bli gammal och orkeslös? Nae, kanske inte. Men sugen på att kunna träna lite annorlunda, gärna på morgonen. Mysa med familjen och njuta av solen.
  • väntar jag och dottern på att våra solrosor ska växa. Vi planterade i måndags och dottern väntar med spänning. Ställer krukan i solen ordentligt och bara väntar. Jag hoppas i alla fall en liten solros dyker upp!
  • läser jag slutet på "Anna Karenina". På nattduksbordet väntar en hel hög med olästa böcker. De skriker på mig att läsa dem. I datorn har jag en lång lista på andra böcker att låna, köpa eller på annat sätt införskaffa (hur mer kan man få tillgång till böcker utan att börja snatta? Hmmm)
  • ser jag fram emot Mors-dag på söndag. Vi ska ha en riktigt slappardag här hemma. Städning på lördagen och allt sånt istället. Maken har lovat american pancakes - på sitt sätt. Det ser jag fram emot.
  • tycker jag att det var en alldeles utmärkt idé att lägga Nationaldagen den 6 juni. För se, då får man en långhelg i år vid Kristus himmelsfärd också. Bra uträknat Sverige. Jag tror till och med att det är första gången jag är ledig på Nationaldagen (ofta är den på en helg eller så har jag varit på andra sidan jorden som tydligen struntar i vår Nationaldag. IKEA, help me out?)
  • är jag sugen på att shoppa galet mycket skor och kläder. For no obvious reason alls. Skor är min passion. Kläder inte lika mycket, men varför inte? 
  • känns det lite trist att inte åka till New York i sommar. Staden är ju fantastisk och vi saknar all fin familj som bor där. Vi försöker övertala svärmor att komma till Sweden i sommar (so if you read this, you need to come here :) ).
  • ska jag nog ta och äta min havregrynsgröt (med mango och hallon) och börja min dag.
Bild lånad

12 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilken bra lista! och du trist att ni inte kommer hit i sommar, men så är det ju ibland. Hoppas svärmor kommer till Sverige istället. Har hon hälsat på er där förut?
Hoppas också att N blir frisk snart lilla snuttan. Jobbigt med magsjuka. Och sist men inte minst en applåd till dina avklarade veckor! Starkt!!! Nästan i mål nu! :-)
Kram!!

Duktiga Tjejen sa...

Gud vad duktig du är som har hällt dig undan socker och sånt så länge! Im impressed! Känner du skillnad? Härligt att Anna Karenina snart är utläst oxå.

sara sa...

Håller med om blåsten. Vad duktig du varit med att vara utan socker så länge. Tveksamt om jag skulle klara det. Har en svacka just nu både vad gäller träning och mat, men har lovat mig själv att bättra mig. För min egen skull. Man mår ju så mycket bättre då.

Jobbigt med sjukdom, men de små brukar ju friskna till ganska snabbt.
Ha en bra dag, solen skiner iaf.

Katarina sa...

Oj, vilken lista, säger även jag! Hoppas dottern blir frisk, det där med magsjuka, nä, roligare saker finns ju.

Tänk att du snart är i mål med dina veckor. Gratis!

Kram

Monica sa...

Vad fort det gått med 9 veckor, tycker inte det är länge sen du skrev om det, berätta gärna om du känner skillnad eller hur du mår nu. Och hoppas svärmor kommer och lilla tjejen blir frisk fort, usch inge kul att må så.

Monica sa...

Och vad det blåser konstigt, regnstormar, sen lugnt, sen regnstorm igen och nästan mörkt. Minns det blev konstigt väder förra året också i askmolnen.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Imponerande att du har hållit upp från sött och socker så länge!!!!

Mrs Clapper sa...

Det låter som om ni kommer att få en mysig mors-dag! Den kan ni fira lääänge eftersom det är sovmorgon dagen efter :D

Anonym sa...

Jag fattar inte att det är den 25 maj idag. Det går inte ihop. Och jag förstår absolut inte att det är mindre än 4 veckor till jag får semester.
Hoppas dottern kryar på sig och att du får en mysig morsdag på söndag :)

Steel City Anna sa...

9 veckor, bra jobbat!

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, supertrist, men det är sånt som händer. Svärmor var här för tre år sen, när N var nån månad gammal :) Och det var i februari! Jösses vad kallt det var :) Tack för peppen! Exakt tre veckor kvar idag!

Duktiga tjejen: Kan knappt fatt det själv. Det känns verkligen skillnad. Man är "Lättare" och magen inte lika uppblåst efter helgen när man satt i sig lite onyttigt...piggare.

Sara: Idag var det iaf skönt ute! Hurra! Ibland har man svackor med både kost och motion. Huvudsaken man kommer tillbaka :)

Katarina: Magsjuka är verkligen inte roligt :) Men desto roligare att min utmaning snart är över!

Monica: Skönt att det inte bara är jag som märker hur vädret beter sig! Igår var det supermörkt och ösregn och fem min senare var det solsken och varmt...
ska skriva om min sockerutmaning så snart den är över!

Karin: Det känns bra! Sjukt snabbt det gått så här i efterhand!

Mrs C: Men nae, jag jobbar ju :) Kristi flygare är nästa vecka :)

Cinnamon: Tack! Nae, inte jag heller. Jag hinner knappt med :)

Steel City: Tack!!

Mrs Clapper sa...

Haha ja just ja... jag är lite lost på dagarna. Nä, jag vill vara ledig på måndag. Jag flyttar den dagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...