måndag 16 maj 2011

Vilken tur!

Jag är sannerligen glad att jag skippade att titta på finalen i VM i går. Jag fick för mig att finalen skulle vara vid halv fyra, men det stämde ju inte, den startade vid åtta nån gång. Jag lägger mig så tidigt att jag inte skulle hinna se slutet i alla fall. Jag kikade på internet innan jag la mig och då stod det 1-1. Det var ju ganska lovande. I morse fick jag istället en smärre chock. 6-1. Till Finland. Så det kan gå.

Just idag önskar jag att det faktiskt var söndag hela veckan lång. Jag har ingen energi till nånting. Beror det på vädret? Att det regnar och är allmänt grått och trist? Eller är det för att sommaren nalkas inom några veckor med ledighet och uppladdning av de berömda batterierna? Vette tusan.
Motivationen till träning ligger också på sparlåga. Det känns som att inget ger resultat trots att jag tränar och äter rätt. Måste fokusera om och ladda på nytt, förändra. Men hur? Jag vill prova nåt nytt. Kettlebells till exempel, TRX skulle vara spännande, simning kanske? Det finns så mycket. Men att köpa hem allt (ja, en pool måste ju inhandlas för simningen. Eller ett badkort kanske) kostar ju multum. De vet att ta betalt de där lurifaxarna. Blir vädret bättre kan man ju faktiskt ta sig ut och köra lite Bootcamp i parken eller i spåret. Det är i alla fall gratis. Ja, vi får se. Ska ta veckan och fundera ut hur det får bli helt enkelt.

Idag är det faktiskt måndag, trots allt, och jag är glad för att:

  • helgen var avkopplande och skön. 
  • det snart är sommarlov. Det behövs just nu
  • bilen fungerar så fint, trots alla tidigare problem
  • det går framåt med Anna Karenina. Över förväntan så långt.
  • jag har en underbar familj att komma hem till efter en lång arbetsdag!
Ha en fantastisk måndag!

13 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Tänk att vi hade en sådan här lite låg dag båda två samma dag! :-) Hoppas att veckan för dig blir bättre. Tyvärr kommer vi att få regn och grått väder här hela veckan enligt väderprognosen. Men jag hoppas att humöret ska bli bättre.
Kramar!

mintekopp sa...

Även jag har en sådan där tröttdag i dag. Vaknade upp och orkar mest ingenting. Vi skyller på vädret tycker jag! Ha en skön måndag! Kram

Duktiga Tjejen sa...

Jag gillar dina måndagslistor! För mig står det still med Anna Karenina, men läser mkt annat...

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, så irriterande att blogger har knasat sig! Jag skrev en kommentar hos dig i torsdags, om att du skulle få ha lite tålamod med din vinst hos mig - men du har säkert inte hunnit läsa den innan den försvann! I alla fall: jag har varit på resande fot sedan i torsdags och har därför inte hunnit sätta ihop din vinst färdigt. Du får tåla dig ett tag! Hoppas du överlever! ;-)

Min plats i solen sa...

Ibland är det så, att all motivation och lust är som bortblåst, och jag antar att vi behöver de dagarna också. När de dagarna inträffar tänker jag på boken om Alfons Åberg och då de firat jul och Alfons och hans pappa tycker att allt är tråkigt för att julen är över. Alfons farmor har jurätt i att vi behöver ha det tråkigt ibland för att kunna känna glädje och detsamma gäller väl motivationen och lusten. Ibland behöver vi få känna oss lite off och jag kan tänka mig att det är rätt intensivt på jobbet dessa sista veckor innan sommarlovet. Mycket som ska fixas och hinna med och det tar ju sin kraft. Men snart så är det sommarlov och tid för att ladda batterierna.

Jag hoppas att du får en fin vecka och att motivationen hittar hem igen.

Kram på dig

Carro's Blogg sa...

Ja här var det också superjobbigt att kliva upp imorse. Tillskillnad mot dig hade jag inte lika tur utan satt uppe och kollade på hela matchen.

Jättefina bilder nedan från tidningsreportaget, kul att få bli omgjord.

Eftersom vi var bortresta kunde vi inte se finalen i lördag, kul iallafall att det gick lite bra för Sverige för en gång skull.

MiniZillen sa...

Va spännande att du också älskar klassiska böcker!!! Har du läst litteraturvetenskap vid universitetet? såååå givande diskussioner å så!

Ida's Lippstick sa...

Hoppas du fick e fin måndag och att resten av veckan blir bra! :-)
/ Kramar Ida

Karin - FitnessochHälsa sa...

Klokt av dej att gå och lägga dej. Själv satt jag uppe och såg hockeyn, men det var verkligen ingen rolig upplevelse när Finland gjorde mål på mål i slutet av matchen...

Mrs Clapper sa...

Jag vill OCKSÅ ha sommarlov!! :D
Men du får inte ta sommarlov från bloggen... ;)

Monica sa...

Brukar oftast vara en dag bara så vänder det. Kanske ska vara så, jag vet inte. Och träning är inte alltid rolig, kanske när du känner så du ska äta lite annorlunda en dag, något smaskigt som ändå är nyttigt men inte äts varje dag, kan vara kroppen som säger det;-)

Anneli Stålberg sa...

Och du har en härlig blogg som många vill läsa. Måndagslistorna hjälper oss andra att tänka på bra saker i våra liv. Det är bra :)

Trillingnöten sa...

Saltis: Usch! Verkar som att många har en liten depp!

mintekopp: Jadu, det var nog lite vädret!

Duktiga: Vad bra!! :) Jag kan inte vara utan dem nu sen jag började!

Enbokomdagen: jag överlever :) Ska bli spännande!

Lotta: Precis så! Man uppskattar inte saker förrän de inte finns ofta :) tack för dina kloka ord!

Carro: Tack! Ja, det var verkkigen toppen att vi hamnade bättre än 18 och 21 som tidigare! :)

Minizillen: jag läste inte massor med klassiker på universitetet, mest på engelska, och det var spännande. Jag tycker dock att jag får ut mer nu när jag läser dem och har mer erfarenhet!

Ida: tack!

Karin: usch, jag är glad att jag slapp se eländet!

MrsC: hahaha, nej då, den kan jag inte hålla mig ifrån! Lovar!

Monica: det tycker jag låter som bra idé! Ska fundera på nån extra rolig mat!

Anneli: Å vad positivt! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...