tisdag 20 januari 2015

Collegetjej? Moi?

Idag var det dags foer jobb igen efter en laenghelg. Visserligen jobbade jag naegra timmar pae mitt andra jobb, men det kaendes inte lika jobbigt.
En av de anstaellda pae kyrkan (vaer skola aer placerad i en kyrka och det aer kyrkan som aer vaer arbetsgivare, aeven om skolan inte aer religoes pae naegot saett) tagit med sig sin systerdotter, en tjej pae 14 aer kanske. Vaeldigt soet och trevlig, hjaelpsam. Hon fraegade varifraen jag kom och jag svarade Sverige (sae klart!). Hon beraettade att hennes pappa aer polack sae jag fraegade om hon laert sig polska. Sedan beraettade jag att jag laer mina barn svenska varpae hon utbrister:
- Do you have children?!? But you look so young, like one of those college kids at Columbia (University)!

Jag var naerapae att hoppa upp och kyssa henne men insaeg snart att det kanske inte var en smart sak att goera (har liksom inte tid med utredningar och raettegaeng och saent just nu)...
Detta kommer jag leva laenge pae!

Kram fraen den unga Collegetjejen fraen Columbia.

4 kommentarer:

Monica sa...

Vad kul:-), men så är det, bara att vara glad över att du tas för en collegetjej, det kan pågå länge, i mitt fall vid fyllda 50, haha, så du vet att det är många år kvar. Då tog det ett tag innan jag fattade ändå så killen såg helt förstörd ut som sålde biljetter. Men visst är det lite kul. Egentligen är det rätt svårt att bedöma ålder på både män och kvinnor, jag vågar aldrig uttala mig om sådant:-)

iaz sa...

hihi va roligt att få höra något sådant :-) du är ju ung ;-)

Katta sa...

Vad roligt!

Marina sa...

Sug i dig! Alla kommentarer som får en att må bra ska man leva länge på :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...