måndag 28 december 2015

Snart dags att sammanfatta

Julen är över för denna gång. Som vanligt har december gått alldeles för snabbt! 1 december övergår snabbt till julafton och sedan nyårsafton. Man hinner knappt blinka.

Vi hade en jättefin jul med makens familj och svärfamilj. Vi umgicks utan krusiduller. Spelade spel, åt mycket mat och delade ut julklappar. Vi ger mest till barnen, men även jag fick några fina klappar i år. En samsung fit från maken (en klocka som mäter steg, sömn etc liksom fitbit). Från svägerskan fick jag en vattenkokare som jag önskat (och som använts flitigt sedan juldagen) samt 6 månaders fri tillgång till Kindle- bibliotek (läsa hur många böcker som man kan och vill under denna tid). Av svågern fick jag fina produkter från Bodyshop och från makens brorson ett fint halsband. Mycket nyttiga presenter med andra ord.

Barnen fick också exakt vad de önskat. Dottern har en docka (som hon fick förra julen) från American Girl Doll. I år önskade hon en hel del kläder och annat till dockan, vilket hon fick. Plus andra fina presenter från familjen i Sverige!
Sonen är helt besatt av grävmaskiner och andra fordon och han fick en hel flotta av sådana. Grävmaskin, traktorer, båtar och bilar. Nu leker han dygnet runt med dessa! Båda fick presenter som är roliga, men nyttiga och som kommer att hålla länge!

Nu är jag ledig ännu en vecka och det ska bli skönt! Bara ta det lugnt. Idag ska jag uträtta massa ärenden som att skicka brev ;) Sonen har ju ännu inget namn i Sverige! Jag måste skicka in papperen. Sedan har vi ett litet pakebyte över landsgränser, så jag ska försöka ordna med det också under veckan.

Fullt ös!

4 kommentarer:

Monica sa...

Julen går både fort och varar länge tycker jag och nu känns det som nytt år redan på något vis:-) men vi firar det också lite. Skönt att du är ledig ett tag till och glad att du fått fina julklappar:-), ha det så fint!

Camilla sa...

Ta det lugnt och njut av ledigheten!

Marina sa...

Härligt att ni haft en bra julhelg. God fortsättning på dig och de dina!

iaz sa...

Låter lugnt och skönt, umgås med de närmaste, äta god mat och göra det man känner för. Kram kram!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...