måndag 14 januari 2019

Snälla amerikaner

Amerikaner är så väldigt snälla. I alla fall många. Vänliga och generösa. Öppna. Man hälsar på varandra mycket mer. Pratar med varandra. Grannar känner faktiskt igen varandra och väntar inte på att gå ut i trapphuset tills grannen hunnit iväg...Vad jag vet iaf!

Som jag sagt innan, så möter vi så mycket fina människor på våra resor till och från jobb och skola. Senast igår morse.
Jag och H satt och tittade på min telefon, eftersom H behöver en ny skidmask då han spenderar långa timmar utomhus med skolan. Hans gamla börjar bli för liten. Vi scrollar runt, diskuterar lite. Så lutar sig plötsligt en man som sitter framför oss, mot oss och frågar om vi behöver en skidmask nu?
(Dagen var kall och blåsig). Jag svarade att han har en men den börjar bli för liten.
Varpå mannen säger att han har en extra i väskan. Som vi kan få? Han halar upp en liten påse som är oöppnad och fylld med en mössa.

Jag öppnar påsen och H får testa mössan, han tycker den är lite stor så jag lämnar tillbaka den och frågar samtidigt vad han vill ha för den.

- You can have it, I got an extra from a friend.

Alltså, hur snällt? Jag tackade iaf nej, bättre att kanske nån annan kan få den som behöver den bättre!


1 kommentar:

iaz sa...

Men wow, vilken generositet! 🙂 Man blir lite rörd när man läser 😘 kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...