söndag 3 januari 2010

De första dagarna

Jag måste säga att de första dagarna av det nya året gick ganska bra. I fredags var det ju slappt. Om jag hade haft på mig stegräknaren kanske jag sammanlagt gått lite under 2000 steg. Jag hade den inte på mig. Av den anledningen att den är ivägen i soffan. Och det var där jag var hela dagen.
MEN jag åt inte för många kalorier i alla fall. Inte så mycket sött heller.
Igår gick det bättre. Yoga på morgonen och intervallträning på kvällen. Dessutom valde jag bort chips och kaka (som ofta förekommer i min diet, men måttligt för att inte överstiga kaloriintaget)till förmån för lite ost och äpple, russin och nötter. Trots att det var lördag. Trots att vi har en hel kladdkaka med nougat i frysen. Klapp på ryggen!
2009 såg en träningsvecka ungefär ut så här:
Måndag: löpning intervall 35 minuter
Tisdag: Vila
Onsdag: löpning intervall 35 minuter
Torsdag: löpning intervall 35 minuter
Fredag: vila
Lördag: Zumba sculpt and tone eller Zumba cardioparty (eller vila)
Söndag: Taebo

Plus att jag lade in lite vikter någon gång i veckan, lite yoga ibland. Nu ska jag lägga in mer yoga på schemat samt rygg- och magövningar. Jag ska arbeta fram ett fungerande schema. Och jag ser fram emot det. Kanske lite simning?

1 kommentar:

Mina jag och du sa...

Lite mer exakt: Vad menar du med intervallträning? Är det när du är ute och motionerar? =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...