torsdag 14 januari 2010

Jag är så lycklig

Nyss ringde pappa och sa att bilen stod utanför. Min lilla bil är lagad! Jag grät nästan av lycka. För jag hade precis kollat SJs hemsida. Alla tåg mellan min stad och jobbet är inställda hela dagen. Alla. Alla. Precis alla. Jag skulle ha gått till BUSSEN om tio minuter för att hinna till jobbet i okej tid. Men nu kan jag softa lite till. Och jag är lycklig.
När olyckan hände i fredags och när bilen har krånglat funderade jag allvarligt på att börja pendla. Bekvämt med tåg, man kan läsa och ha det mysigt. Slippa köra i halkan. Mmmm. Om tågen gick ja. Tåg inställda med bussersättning är inte bekvämt. Speciellt inte om SJ skickar en buss för 50 pers när det står 100 och vill åka. Jag fortsätter förstöra miljön ett tag till. Jag försöker att kompensera med sopsortering, miljöval och annat. Förlåt mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...