måndag 29 mars 2010

Sommartid

Här sitter jag mitt i sommartiden. Maken sa igår innan jag gick och la mig att imorgon (läs idag) måndag är den dagen på året då man är tröttast. Jo, sa jag, men inte jag. Jag går och lägger mig tidigt nu så det är inga problem.
Hmm. Vem hade svårt att kliva upp ur sängen (jäklar va mörkt det var!) och vem sitter här och gäspar stort och faktiskt inser att det kommer att bli en lång dag? Jag förlorade den diskussionen. Det kommer att bli en lång dag idag.

Usch, nu blev det så där negativt igen! Jag har insett att mina inlägg ibland kan te sig ganska pessimistiska och negativa. Ja, väldigt ofta kanske. Jag hoppas ni inser att det är sagt med glimten i ögat? Jag försöker se det roliga i varje situation, och det positiva. Ibland går det bra och ibland mindre bra :)
Nu ska jag försöka avsluta varje inlägg med något positivt. Ni vet som de svenska nyheterna. Först rapporterar de att en miljon människor dött, att bilar exploderat, jorden ska gå under. Sen i slutet rapporterar de om den lilla hundvalpen som räddade en baby eller om något vårtecken. Bra kontrast liksom. "Nu har tre tusen människor dött i en jordbävning. Men å andra sidan är VÅREN här! Titta på blommorna som växer i Skåne."

Idag är jag tacksam för min man och min dotter som gör livet så mycket lättare, roligare och fantastiskare (jag ÄR svensklärare!).

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha! jag gillar dina inlägg! Ofta med en sådan där härlig ironisk/svart humor touch! :-)
Såg förresten ditt filmtips ikväll. Law-abiding citizen. Jättebra!!'Hoppas veckan blir bra och att din sommartids-jet-lag inte blir svår!
kramar!

Trillingnöten sa...

Saltis: Tack för att du gillar mina inlägg! Det uppskattar jag :) och bra att du gillade filmen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...