tisdag 9 mars 2010

Tänk vad lite färg kan göra

Igår fick jag flytta in med klassen i vårt nya klassrum lite längre upp i korridoren. Tänk vad lite färg kan göra alltså! Jag valde en roströd färg till väggen med whiteboarden, som en fondvägg, och resten fick bli lite halvmörk orange/gul. Nu måste jag måla om katedern som är en konstig blå färg. Den passar liksom inte in :p Men det får bli ett senare problem. Nu ska jag bara njuta av det nya klassrummet.

Igår var vi också och simmade med tjejerna i klassen. Det gick bra. De lär sig simma en efter en. Förutom några tjejer som envisas med att skrika lite så fort de ser vatten i princip, men jag jobbar på det. Själv hoppade jag från trampolin för första gången. Hur läskigt som helst! När jag stod där och kollade ned insåg jag att det var ganska högt och vattnet ganska djupt. Tyvärr tittade ju alla tjejer på mig så hur skulle det se ut om deras lärare var asskraj för att hoppa? Efter en 5 minuter så vågade jag och det var inte så farligt. Det var faktiskt ganska häftigt att komma ned i vattnet på det djupet när vattnet stängde ut alla ljud...
När jag kom upp ur vattnet såg jag att det höga trampolinen knappt satt en meter från vattnet...erm. Jag är väl fortfarande liiite modig va? Det kändes faktiskt som minst 5 meter...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...