lördag 20 mars 2010

Uppdatering bilen

Ja, nu har ni ju inte hört mycket om min berömda bil på länge. Jag tänkte skriva en liten lägesrapport för alla intresserade. Den fick ju en tvåa på besiktningen för en månad sedan. Snacka om turdag! Jag stod där och tittade lite på broschyrer under tiden besiktningen ägde rum och hörde hur besiktningspersonen knackade i plåten. Plötsligt hörde jag en massa rassel och grejer. Jag vågade inte direkt titta dit eftersom jag var lite rädd för att kanske se bilen i spillror på golvet, med besiktningskvinnan under.
Det var tydligen sparklådan på passagerarsidan som hade rostat sönder. Jag tittade lite på den när jag satte mig i bilen sen. Ganska stora fina hål faktiskt. Pappa bildoktor ska fixa rosten idag. Ombesiktning nästa vecka.

Mer än det så håller registreringsskylten bak på att ramla av. Det finns så mycket rost på bakluckan att ena skruven har lossnat. Nu hänger skylten alltså på sniskan. Lite fräckt måste jag säga. På grund av vinterns kyla har också mörkläggningsfilmen på fönstrena börjat lossa och hänger på trekvart. Så en liten ansiktslyftning är nödvändig inför sommaren på Bättan.

Dock diggar bilen det fina vårvädret. Hostan har försvunnit och den rullar finfint. Det är inte bara människor som gillar våren med andra ord.

1 kommentar:

my sa...

Våra bilar verkar vara väldigt lika varandra! :)

Min registreringsskylt hänger också på snedden och flörtar med bakomvarande bilar... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...