tisdag 28 december 2010

Inte så bra

Nej, i natt sov jag inte så bra. Jag hade magont halva natten som kom och gick så jag kunde inte sova ordentligt. Har ingen aning om varför, men när det är slut är man glad att man inte har magont jämt. Då uppskattar man sin friskhet på ett annat sätt. Så idag är jag lite småtrött, men kommer att försöka ta mig en runda till gymmet en stund om ett par timmar. Det brukar pigga upp. Om inte magontet kommer tillbaka vill säga.

Imorgon ska jag börja plocka ned allt julpynt igen. Jag tycker inte om att det kvar för länge och absolut INTE till mitten på januari. När juldagarna är över ser jag fram emot ett nytt år istället. Och ett nytt år bör firas in utan en massa bråte från föregående år. Man börjar om på nytt. Därför kommer julpyntet att åka ned i källaren innan fredag i alla fall.
Det finns ju en liten mellandagsrea som pågår också och nu är alla de där julsakerna man tittade på innan jul utreade till halva priset. Bland annat ett par gardiner som jag sneglat på i två års tid. Men sen när jag går förbi affären känns det liksom inte aktuellt att gå in och handla julgrejer. Jag är så trött på sånt att jag kan spy...
Å andra sidan kan man ju göra en massa fina klipp. Jag måste nog tänka på saken en smula...

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Usch! Hoppas du inte fått min mage!?!?! ;-)
Själv mår jag bättre idag vilket känns sååå skönt! Ingen feber vilkt gör att man känner sig som ny hahaha! :-)
Krya på dig och jag vill också ha väck julpyntet snart emn det får nog bli i helgen. Innan dess finns det nog inte så mycket tid...
Kramar och Hoppas du blir bra snart!

Kim M Kimselius sa...

Hej Trillingnöten
Hoppas du mår bra nu. Det var ovanligt tidigt att ta bort julsakerna, men jag tycker att din inställning är helt rätt. Ett nytt år ska börjas fräscht och nytt! Har inte plockat fram några julsaker i år. Hann inte. Ingen julgran, bara en adventsljusstake och en julduk. Rätt lätt att ta bort! Ha det så bra! Kram Kim

Carro's Blogg sa...

Så tråkigt att du har haft magont hela natten, hoppas du mår bättre nu.

Detta med rea är alltid lite intressant, men i år tänker jag köpa på mig lite julgranspynt. Det är billigare nu efter jul. Man vet ju aldrig när vi får tillfälle att fira jul hemma hos oss och då vill jag ha en riktigt gran med fint pynt. Lika bra att vara förberedd.

I år får nog julpyntet stå framme till den 9:de, Trettondagen är ju trots allt en julhelg. Sedan jag börjar på ett nytt jobb och då kan jag låta det nya året starta på riktigt!

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att du mår bättre igen. Det är så tråkigt att vara sjuk men man blir så lycklig när man blir bra igen.

Det där med julrea är ju ett gissel man kan verkligen fynda men samtidigt är det så jobbigt med alla människor. Jag väntar nog lite till det lugnar ner sig, man missar kanske ett fynd eller två men det kan det vara värt :)

Steel City Anna sa...

Jag blev besviken på rean, men trött på julen är jag inte riktigt än ... Julsakerna åker nog bort på söndag. Andra år har jag varit snabbare med att ta bort julgrejerna, det varierar lite det där.

Ska du inte nyårspynta då ;)

Monica sa...

Förstår din tanke att det nya året ska vara fräscht med det gamla bakom, det vet man ju hur det blev:-) Nyåret brukar jag med ha det lite annorlunda fast julsakerna är kvar sen är det som att till trettonhelgen vill jag ha lite jul igen, sen får det vara nog. Ljuset kommer mer kan vi hoppas. Ibland blir det förstås väääldigt jullikt vinterväder igen i januari men då får vi blunda:-)

Min plats i solen sa...

Skönt att veta att du mår bättre idag och att det inte blev något mer. :)

Här ville jag ta ner julpyntet i måndags men barnen vägrade så jag har förhandlat mig till att julpyntet får vara uppe året ut och sedan tar vi ner det och plundrar alla strutar i granen på godis och går lös på pepparkakshusen. Nytt år och en ny start! :)

Mellandagsrean är inte min grej. Jag orkar inte stå och trängas i långa köer helt enkelt. En sak som jag dock brukar köpa varje år är de julpyssel som Panduro brukar rea ut till halva priset efter jul. Då brukar jag köpa några stycken som barnen sedan kan pyssla med till nästa jul - till halva priset och ibland ännu billigare. :)

Ha en fin kväll!

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...